Zmíněná miliarda je podle analytiků jen symbolický údaj, podle něhož se budou vypočítávat registrační poplatky. Při reálném primárním úpisu se suma změní. Společnost ještě ani neuvedla, kolik akcií a za jakou cenu chce vlastně nabídnout.
Podle analytiků by hodnota IPO mohla překonat loňský vstup Twitteru na burzu a dokonce se přiblížit Facebooku. Podle tvrzení Bloombergu se čínský internetový gigant chystá nabídnout 12 procent akcií, které mohou vynést až 20 miliard dolarů.
Na burzovní premiéru Alibaby netrpělivě čekají i banky, které s úpisem pomáhají. Banky Financial Times Credit Suisse, Morgan Stanley, Goldman Sachs, JPMorgan, Citigroup a Deutsche Bank by se měly podělit o tučné poplatky za zprostředkování IPO – kdyby společnost Alibaba utržila prodejem akcií 20 miliard dolarů, šestice bank si rozdělí 400 milionů dolarů.
Alibaba je jednou z největších internetových firem světa. Na jejích internetových stránkách se ročně zobchoduje zboží za více než 150 miliard dolarů (téměř tři biliony korun), což je více než na stránkách firem Amazon a eBay dohromady.