Australané ukázali první létající elektrický závoďák. Vzdušné zatáčky řeže jako formule 1

Plavidlo se umí ve vzduchu pohybovat rychlostí až 120 kilometrů v hodině.

Plavidlo se umí ve vzduchu pohybovat rychlostí až 120 kilometrů v hodině. Zdroj: Profimedia

První létající elektrický závodní vůz Airspeeder na světě vyrobila australská společnost Alauda.
Airspeeder bude zpočátku závodit na dálkově pilotovaných soutěžích. Série závodů s posádkou se má ale uskutečnit už v roce 2022. 
Na vývoji Airspeederu se podíleli experti z leteckého, automobilového i motoristického sportu.
První létající elektrický závodní vůz Airspeeder na světě vyrobila australská společnost Alauda.
5
Fotogalerie

Airspeeder Mk3 je první létající elektrický závodní vůz na světě. Prototyp vertikálního vzletového a přistávacího vozítka představila australská společnost Aulada. Plavidlo se umí pohybovat rychlostí až 120 kilometrů v hodině a narozdíl od klasických formulí nejen směrem vpřed, ale i vzhůru. Airspeeder bude zpočátku závodit na dálkově pilotovaných soutěžích, série závodů s posádkou v modelu Mk4 se má ale uskutečnit už v roce 2022. 

V letošním roce má být vyrobeno a dodáno závodním týmům více než desítka stejných vozů, za jejichž vývojem stojí expertní tým složený ze zástupců leteckého, automobilového i motoristického sportu. A to včetně takových značek jako jsou Mclaren, Babcock Aviation, Boeing, Jaguar Land Rover, Rolls-Royce či  Brabham.

Doménou Airspeeder Mk3 je vzdušný prostor, ve kterém se dokáže pohybovat rychlostí až 120 kilometrů za hodinu. Podívejte se:

Piloti Airspeederu budou schopní svižně projíždět stejně ostré zatáčky, které zdolávají například jezdci formulí 1. Létající elektrické formulky jsou ale na rozdíl od těch klasických vybaveny sofistikovanými bezpečnostními systémy, které kolem plavidla vytvářejí „virtuální silové pole“, které umožňuje pilotovi těsný průlet kolem soupeře, ale zabraňuje vzájemné srážce. 

Rám i trup vozu je vyroben z uhlíkových vláken, materiálu, který je ceněn pro svoji pevnost, tuhost a lehkost. V kombinaci s technickým řešením karoserie, která je osazena osmi rotory, je pak Mk3 snadno manévrovatelný a taky výkonný.