Domácí móda, učící robot. Koronavirus přináší nové trendy

Roušky se stávají nedílným módním doplňkem

Roušky se stávají nedílným módním doplňkem Zdroj: Profimedia

Roušky se stávají nedílným módním doplňkem
Domácí škola v časech koronaviru je někdy o nervy
3
Fotogalerie

Globální pandemie je obtížná a smutná věc, která ve svých dopadech většinu lidí i firem hodně zabolí. Ani to ale neznamená, že by se život a kreativita některých lidí zastavily. Je to ostatně vidět i na fenoménu roušek v tuzemsku. I virus a politika sociální izolace přinášejí nové retailové příležitosti – i když někdy celkem bizarní. 

 

Sociální sítě typu Instagram bývají plné aranžovaných fotek z restaurací, výletů či cestovatelských zážitků, čemuž teď doba nepřeje. Co s tím? Vznikl fenomén „Homebody,“ což je označení člověka trávícího většinu času doma, donedávna vyslovované s trochu hanlivým přídechem. To koronavirus změnil.

Designéři oděvů i interiérů vymýšlejí a fotí kampaně na módu a doplňky tak, aby styl vynikl v domácím prostředí. Příležitost k výdělku zde mohou mít výrobci stylových domácích oděvů a předmětů, které na fotkách na Instragramu budou vypadat dobře. Všichni jsou teď Homebody.

Ani v infikovaném světě ale nelze jenom sedět doma. Proto půjde na odbyt také móda a wearables, které nositeli pomáhají držet se v čistotě. To jsou například chytřejší (a designové) roušky, které čistí dýchaný vzduch. Vyrábí je například známý Dyson. Japonci jdou ještě dál. Tokijská firma Uchino vyrábí látku na bázi aktivního uhlí, která čistí sebe i svého nositele, a nizozemská firma Senscommon z ní šije šaty. Designéři z Colt Chow přišli s nápadem chytrých záclon, které čistí vzduch. 

Jiným fenoménem, který přinesla karanténa, je domácí učení. Ideálně robotické, aby rodič pracující na homeoffice měl se vzděláváním potomka co nejméně práce. To podle agentury Trend Hunter splňuje třeba chytrý komunikátor Yoto Speaker či Codey Rocky Robot, který učí základy programování a umělé inteligence.  

Komunikátory typu Alexa podle vizionárů budou zažívat další rozvoj. Chytrý komunikátor LifePod umí pomoci seniorům v nouzi, zatímco Amazon přišel s novou generací Echo Dot zaměřenou přímo na děti.