Elektronický herní trh v Česku i Evropě silně roste

ilustrační foto

ilustrační foto Zdroj: Radek Vebr

Příjmy firem v oblasti elektronických sportů, tedy placených on-line her, loni v Česku přesáhly hranici tří milionů dolarů a v posledních letech rostou ročně v průměru o čtrnáct procent. Vyplývá to ze statistik transakční společnosti Paypal a SuperData. Počet fanoušků, kteří takzvané e-sporty v Česku sledují, firmy odhadují na 243 tisíc a do roku 2018 by se prý měl zdvojnásobit.

Obor elektronických sportů v Evropě silně roste a nyní dosahuje hodnoty více než 300 milionů dolarů. Průměrná složená roční míra růstu je očekávána kolem 14 procent, v roce 2017 by tak příjmy měly dosáhnout téměř 343 milionů dolarů a v roce 2018 dokonce 390 milionů dolarů. Aktuálně se elektronickými sporty v Evropě baví téměř 23 milionů fanoušků.

Rusko, Francie a Španělsko se umístily na čele mezi zkoumanými zeměmi co do velikosti trhu s elektronickými sporty i do počtu diváků. V Rusku dosahují příjmy z elektronických sportů více než 35 milionů dolarů s dvěma miliony diváků. V Česku loni činily příjmy 3,017 milionu dolarů, v roce 2017 by mohly vzrůst na téměř 3,43 milionu dolarů a v roce 2018 na 3,90 milionu dolarů.

„Objem nákupů v oblasti her a elektronických sportů v posledních letech rostl a nyní nezahrnuje pouze hry, ale také nejrůznější doplňkové zboží a služby, jako jsou skiny, nové postavy, zbraně, účty,“ říká Matt Komorowski, ředitel společnosti PayPal pro prodej ve střední a východní Evropě. Firma kvůli tomu podle něj rozšířila program ochrany kupujících, který tak nově pokrývá i nákup nehmotného zboží a služeb, jako jsou právě hry či předplacené programy.

Demografie fanoušků elektronických sportů v Evropě:
- 78 procent mužů
- Obvykle ve věku 18 až 24 let (30 procent) nebo 25 až 34 let (30 procent)
- Jeden průměrný divák přinese do celé industrie 13,30 dolaru ročně

Demografie fanoušků elektronických sportů v Česku:

- 85 procent mužů
- Obvykle ve věku 25 až 34 let (28 procent) nebo 13 až 17 let (17 procent)