NASA postupně skládá nový modul Orion pro misi k Měsíci

Let EM-1 sice nebude pilotovaný, modul přesto musí projít testy a splnit veškeré náležitosti, jako by posádku doopravdy nesl.
Posádkový modul dali dohromady inženýři ve výrobní centrále Michound Assembly Facility (MAF) v New Orleans celkem ze sedmi samostatných částí. Zařízení nyní čekají v Kennedyho vesmírném středisku rozsáhlé strukturální testy, technici jej pak postupně začnou integrovat s dalšími komponenty lodi, mezi něž patří například již loni představený největší tepelný štít v historii, který na Floridu dopravil rovněž Super Guppy.
Čtyřčlenná posádka obsluhující Super Guppy bude mít v příštích měsících hodně „práce“ – v MAF totiž vyrábí také jednotlivé stupně rakety SLS, které bude nutné přesunout na Floridský kosmodrom.
Legenda jménem Super Guppy
Plným názvem Aero Spacelines Super Guppy je unikátní přepravní letadlo, jehož první kus vzlétl už v roce 1965. Od té doby bylo vyrobeno pouhých pět kusů ve dvou variantách. Stroj v barvách NASA s turbovrtulovými motory je posledním ve službě, zbylé letouny jsou zakonzervovány na různých letištích světa (v USA, po jednom pak ve Velké Británii, Francii a Německu, kde dříve sloužily v barvách společnosti Airbus).
Stroj ve variantě SGT, kterou používá NASA, unese náklad o váze 24,7 tuny a rozměrech 7,6 m x 7,6 m x 33,8 m. NASA „Super Guppyho“ používá pro transport částí vesmírných lodí, stejně tak raketových motorů a podpůrné techniky.