Let EM-1 sice nebude pilotovaný, modul přesto musí projít testy a splnit veškeré náležitosti, jako by posádku doopravdy nesl.
Posádkový modul dali dohromady inženýři ve výrobní centrále Michound Assembly Facility (MAF) v New Orleans celkem ze sedmi samostatných částí. Zařízení nyní čekají v Kennedyho vesmírném středisku rozsáhlé strukturální testy, technici jej pak postupně začnou integrovat s dalšími komponenty lodi, mezi něž patří například již loni představený největší tepelný štít v historii, který na Floridu dopravil rovněž Super Guppy.
Čtyřčlenná posádka obsluhující Super Guppy bude mít v příštích měsících hodně „práce“ – v MAF totiž vyrábí také jednotlivé stupně rakety SLS, které bude nutné přesunout na Floridský kosmodrom.
Legenda jménem Super Guppy
The Super Guppy při vykládce posádkového modulu lodi Orion | The Super Guppy při vykládce posádkového modulu lodi Orion
Plným názvem Aero Spacelines Super Guppy je unikátní přepravní letadlo, jehož první kus vzlétl už v roce 1965. Od té doby bylo vyrobeno pouhých pět kusů ve dvou variantách. Stroj v barvách NASA s turbovrtulovými motory je posledním ve službě, zbylé letouny jsou zakonzervovány na různých letištích světa (v USA, po jednom pak ve Velké Británii, Francii a Německu, kde dříve sloužily v barvách společnosti Airbus).
Stroj ve variantě SGT, kterou používá NASA, unese náklad o váze 24,7 tuny a rozměrech 7,6 m x 7,6 m x 33,8 m. NASA „Super Guppyho“ používá pro transport částí vesmírných lodí, stejně tak raketových motorů a podpůrné techniky.