Nový Yellow Bird: Karbonový monokok, 710 koní a samosvor

Nový RUF Yellow Bird

Nový RUF Yellow Bird Zdroj: Autorevue.cz

Nový RUF Yellow Bird
Nový RUF Yellow Bird
Nový RUF Yellow Bird
Nový RUF Yellow Bird
Nový RUF Yellow Bird
7
Fotogalerie

Značka RUF se na Ženevě vytáhla s inkarnací slavného Yellow Birdu, který svého času platil za nekorunovaného krále Nordschelife. Tentokrát retro design první housle nehraje.

RUF Automobile GmbH má za svou dobu existence na svědomí několik opravdu extrémních sportovních vozů, postavených na základech automobilů značky Porsche. Zakladatel Alois Ruf Jr. svou reputaci získal úpravou modelu 911, přičemž největší slávu mu přinesl model CTR. Jeho první generace z roku 1987 platila za nejrychlejší sériově vyráběný vůz na světě, protože RUF Automobile GmbH je oficiálně brána jako automobilka, nikoliv úpravce. Jeho vozy tak mají svá vlastní VIN čísla.

RUF CTR první generace, známý pod přezdívkou Yellow Bird, byl postaven na základech přeplňovaného Porsche 930, ovšem v jeho případě byl plochý šestiválec dopován dvěma turbodmychadly a převodovka vlastní konstrukce měla pět rychlostí. Takové věci neuměla v té době zákazníkům nabídnout ani samotná továrna.

Představený model oslavuje 40. výročí vzniku tohoto unikátního vozu, které dokázalo ve své době v maximální rychlosti rozdrtit Porsche 959 či Ferrari F40. Ovšem tentokrát nejde o tovární a vysoce modifikované Porsche 911, neboť tento vůz slavný sportovní model připomíná pouze vzhledem.

Automobil je postaven okolo monokokového karbonového šasi, díky čemuž by pohotovostní hmotnost nového CTR měla dosahovat 1 200 kg. Přední část je vyrobena z oceli pro lepší vlastnosti v případě nehody a stejně jako Yellow Bird, také nový RUF CTR chrání svou posádku integrovanou ochrannou klecí pro případ převrácení.

Za zadní nápravou, která je stejně jako přední odpružena systémem push-rod, tedy horizontálně umístěnými pružinami a tlumiči, pracuje dvakrát dopovaný 3,6litrový plochý šestiválec se suchou klikovou skříní. Koncepce vychází z motoru původního CTR a výkon tohoto motoru dosahuje 522 kW (710 k) při 6750 min-1 a točivý moment vrcholí hodnotou 880 Nm při 2750 min-1. Že nejde pouze o brutálně výkonný stroj, ale automobil pro nadšené milovníky sportovní jízdy, dokazuje přímo řazená šestistupňová převodovka a diferenciál se zvýšenou svorností.

Výrobce uvádí, že nové CTR zvládne sprint z 0 na 100 km/h za 3,5 s, dvounásobnou rychlost do 9 sekund. Maximální rychlost by měla dosahovat 360 km/h.

RUF Automobile GmbH plánuje bez vystaveného prototypu postavit 30 kusů s cenovkou okolo 25 milionů korun.