OBRAZEM: Návrat vzducholodí. Kalifornský startup láká na levnou a ekologickou dopravu

Vodíkové vzducholodě jako levná a ekologická nákladní doprava. Startup H2 Clipper usiluje o jejich návrat na nebe¨.

Vodíkové vzducholodě jako levná a ekologická nákladní doprava. Startup H2 Clipper usiluje o jejich návrat na nebe¨. Zdroj: profimedia.cz

Vodíkové vzducholodě jako levná a ekologická nákladní doprava. Startup H2 Clipper usiluje o jejich návrat na nebe¨.
Vodíkové vzducholodě jako levná a ekologická nákladní doprava. Startup H2 Clipper usiluje o jejich návrat na nebe¨.
Vodíkové vzducholodě jako levná a ekologická nákladní doprava. Startup H2 Clipper usiluje o jejich návrat na nebe¨.
Vodíkové vzducholodě jako levná a ekologická nákladní doprava. Startup H2 Clipper usiluje o jejich návrat na nebe¨.
Vodíkové vzducholodě jako levná a ekologická nákladní doprava. Startup H2 Clipper usiluje o jejich návrat na nebe¨.
11 Fotogalerie
fry

Zdálo se, že dny své slávy mají dávno za sebou. Řeč je o vzducholodích, jejichž nejzářivější éra skončila 6. května 1937 katastrofou vzducholodě Hindenburg. Přesto se mohou na oblohu vrátit jako prostředek nákladní dopravy. Kalifornský startup H2 Clipper představil svou vizi vodíkové vzducholodě lákající především na ekologickou a levnou dopravu. 

Server newatlas.com tvrdí, že startup postaví vzducholoď plněnou vodíkem, která dokáže na vzdálenost až devíti tisíc kilometrů přepravit osmi- až desetinásobně větší náklad než dopravní letadlo. 

Jedním z hlavních taháků je přepravní cena. Vznosným plynem ve vzducholodích H2 Clipper má být vodík, což má snížit provozní náklady až na třetinu oproti letecké dopravě. Na plášti vzducholodi by měly být fotovoltaické panely, s jejichž pomocí by údajně mohlo být možné vyrábět vlastní vodík. 

Vzducholodě by měly unést až 150 tisíc kilogramů nákladu, které vměstnají do nákladového prostoru o objemu 7530 metrů krychlových. Cestovní rychlost by měla činit zhruba 280 kilometrů za hodinu. 

Jediným, a poměrně podstatným problémem, který musí startup vyřešit, je skutečnost, že ve Spojených státech i v Evropě je vodík jako vznosný plyn zakázán. 

Největší světoví znečišťovatelé a jejich emisní cíle

Video placeholder
• Videohub