Poslední telefonní hit? Vodnář s Ubuntu
Výraz „do prodeje“ totiž zcela nevystihuje skutečnost a marketingový záměr výrobce, španělské firmy Canonical. První stovky přístrojů se totiž mají dostat zákazníkům do rukou výhradně pomocí internetového prodeje a navíc prostřednictvím takzvaných flash sales, tedy časově, geograficky i početně omezených nabídek, napsal dobře informovaný technologický server mashable.com. O nabídkách bude firma informovat zprávami na sociální síti Twitter.
Cílem této prodejní taktiky je zvýšit zájem o přístroj (o jehož atraktivitě výrobce jinak zřejmě docela přesvědčen není). “Leccos jsme se naučili v Číně o tom, jak neznámé značky dokážou zaujmout i v prostředí nasyceného trhu tím, že se soustředí na klienty, kteří chtějí co nejrychleji přijímat nové věci,“ citoval server Cristiana Parrina, viceprezidenta firmy Canonical pro mobilní a online služby.
„Jsou tak úspěšnější, než kdyby se od prvního dne soustředily na to, aby svými přistroji zaplavily maloobchodní regály masového trhu.“ Aquarius tak podle něho bude přinejmenším zpočátku „obtížněji k dostání než nový iPhone“.
Masový trh - ano i ne
Relativně nízká cena však svědčí o tom, že Canonical míří Vodnářem právě na masový trh. Za necelých pět tisíc korun dostanou zákazníci slušný výkon: čtyřjádrový procesor 1,3GHz MediaTek, 1 gigabyte operační paměti, osm gigabytů úložného prostoru, fotografický aparát o osmi megapixelech a displej s HD rozlišením 1080p.
Canonical však doufá, že Vodnář zaujme především využitím otevřeného operačního systému Ubuntu. „Nebude to jako další Android nebo iOS,“ říká viceprezident Parrino. Hlavním charakteristickým rysem přístroje je navigační systém Scopes, jenž se vyznačuje tím, že každá aplikace má svoji vlastní „kartu“. Výrobce tvrdí, že to usnadní včlenění nových aplikací do systému.