Taxi Didi koupí po tuhém boji aktivity Uberu v Číně

stanoviště čínského přepravce Didi, největšího konkurenta Uberu v Číně

stanoviště čínského přepravce Didi, největšího konkurenta Uberu v Číně Zdroj: ctk

Samořiditelný vůz Uberu
Uber
Uber - označení nástupní plochy v americkém Portlandu
3
Fotogalerie
Čínský provozovatel alternativní taxislužby Didi Chuxing získá čínskou součást svého amerického rivala Uber. Čínská firma potvrdila spekulace médií, že je považována za vítěze tvrdého konkurenčního boje, který spolu obě firmy dosud vedly. Cenová válka s Didi na čínském trhu přicházela americký podnik na více než miliardu dolarů.

Čínská firma dnes oznámila, že koupí značku, obchodní aktivity a údaje Uberu v Číně. Uber bude v Číně nadále fungovat nezávisle. Společnost Uber Technologies získá ve sloučené firmě podíl 5,89 procenta, zakladatel Uberu Travis Kalanick bude členem představenstva čínské firmy.

Sloučený podnik bude mít tržní hodnotu asi 35 miliard dolarů (847,2 miliardy korun). Zhruba 28 miliard dolarů představuje tržní hodnota Didi, asi sedm miliard dolarů činí hodnota čínské součásti Uberu.

„Jako podnikatel jsem se naučil, že být úspěšný spočívá v tom, že člověk naslouchá tomu, co říká hlava, a zároveň následuje své srdce,“ napsal šéf Uberu Kalanick na svém blogu. Text sdělení ještě před oficiálním oznámením transakce získala agentura Bloomberg. „Nepochybuji, že Uber China a Didi Chuxing budou společně silnější,“ dodal Kalanick.

Uber, který má sídlo v San Francisku, funguje ve více než 380 městech 66 zemí světa včetně Prahy. Aplikace umožňuje zákazníkům, kteří si ji stáhnou do mobilního telefonu, spojit se přímo s registrovanými řidiči, kteří je odvezou na zadané místo. Aplikace slouží zároveň jako taxametr a platební nástroj.

Zpráva o transakci přichází krátce poté, co Čína minulý týden oficiálně povolila na celostátní úrovni moderní aplikace pro sdílenou jízdu, které slouží jako alternativa k tradičním poskytovatelům taxislužeb.

Uber tak poprvé získá možnost legálně podnikat na celém čínském trhu, kde ho cenová válka s tamní jedničkou Didi přicházela na více než miliardu dolarů (přes 24 miliard korun) ročně, uvedla agentura Reuters.

Uber je tak další zahraniční technologickou značku, která neobstála v ostré konkurenci na čínském trhu. Podobný osud stihl také americké podniky Yahoo či eBay, které své čínské aktivity ukončily, nebo je předaly čínským partnerům.