Uber posiluje v cestě za vlastními mapami, spolupracuje s DigitalGlobe
Nové partnerství s firmou DigitalGlobe by Uberu mělo hlavně pomoci ve zvýšení přesnosti a rychlosti, s níž jeho řidiči najdou zákazníka. Vytipována by prý mohla být i lepší místa, kde pasažérům umožnit nástup, zkrácena by mohla být i celková doba jízdy.
Uber klade velký důraz na přesné a detailní mapové podklady již delší dobu, třeba už loni v létě přetáhnul do čela vlastní mapovací divize jednoho z viceprezidentů Googlu a zároveň tehdejšího šéfa projektu Google Maps Briana McClendona.
Nejnovější spolupráci sice nekomentoval, DigitalGlobe však na svém blogu prozradila, že spolupráce obou firem bude „několikaletá“ a pomůže řidičům „po celém světě“.
„Mezi hlavními důvody tohoto nového partnerství vidím snahu o minimalizaci zpoždění kvůli nesprávné navigaci neprofesionálních řidičů, kteří tvoří většinu Uber přepravní kapacity,“ říká Ondřej Krátký, spoluzakladatel Liftago, největší mobilní platformy pro objednávání taxi v Česku. Podle něj má ale tato spolupráce potenciál i do budoucna, a to ve tvorbě a zpřesnění vstupů pro auta bez řidičů, na jejichž vývoji Uber rovněž pracuje.
Liftago v Česku podle Krátkého používá kombinaci Google Maps a Here map, firma nyní zvažuje test rozhraní z české dílny: Seznam map. Právě mapovací snahy od Seznamu nabyly v uplynulých měsících na intenzitě. Firma představila v několika vlnách jednak mapy takřka celého světa, jednak do svých stávajících zakompnovala nové vrstvy pro nejrůznější typy aktivit. Za zmínku stojí také její vlastní navigace nebo projekt mapovacího batohu.