Vlakem po městě? Stát nemá peníze

Městský železniční okruh. Představa z říše snů, nebo vážně míněný záměr?

Zastávka Kaufland, prosíme vystupovat. Příští zastávka Čankovská. I tak může za pár let vypadat městská hromadná doprava v krajském městě. Za nákupy nebo do práce už lidé nebudou jezdit jen autobusy, ale také vlakem.
Možnost vybudování městského železničního okruhu, pro který se zažil německý výraz S-Bahn, už zkoumali lidé z magistrátu spolu s odborníky ze Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) i Českých drah.
„V tuto chvíli hovoříme o vizi využití například spojky mezi horním a dolním nádražím pro dopravu ve městě,“ upozornil mluvčí magistrátu Jan Kopál.
V Karlových Varech by tak mohly vzniknout železniční zastávky třeba u KV Arény, v Bohaticích nebo na Čertově ostrově. „Budeme o tom jednat s majitelem dráhy, tedy Správou železniční dopravní cesty,“ doplnil Kopál.
Jezdit vlakem po městě by se dotazovaným lidem líbilo. „Když si promítnu vedení tratí v Karlových Varech, nabízí se linka Březová – Doubí – KV Arena – Dolní nádraží – Čerťák – Horní nádraží – Stará Role. V rozumné frekvenci to vidím jako efektivní příspěvek městské dopravě. I když teď nedokážu hodnotit ekonomiku provozu,“ zamýšlí se například Petr Kulhánek.
Přestože z bleskové ankety Sedmičky vyplývá, že lidé ve Varech o městskou železnici stojí, výstavba nových zastávek má jednoho silného nepřítele. Totiž nedostatek peněz. Vybudování jedné zastávky zpravidla stojí od tří do šesti milionů korun, a to v závislosti na úpravách terénu, délce zastávky i její výbavě.
„Nemáme na ně peníze. Bude je muset zaplatit ten, kdo je chce,“ upozorňuje na rovinu mluvčí SŽDC Pavel Halla.
Podle magistrátu by některé zastávky mohly vzniknout v jedné velké investici. Jako součást chystané přeměny okolí dolního nádraží. To se má proměnit v moderní ochodní čtvrť.