Malostranské či Vítězné náměstí projdou proměnou, podobně jako prostor u Národního muzea. Své záměry představili v rámci debaty v Centru architektury a městského plánování představili architekti z Institutu plánování a rozvoje hlavního města Prahy. Prohlédněte si fotogalerii.
Během veřejné debaty, které se zúčastnili i náměstci územní rozvoj a dopravu Petr Hlaváček (TOP 09 a STAN) a Adam Scheinherr (Praha sobě), se řešila i dočasná uzavírka Smetanova nábřeží nebo problematika magistrály v centru města.
"Uzavírku v rámci opravy tramvajové trati jsme využili k tomu, abychom vyzkoušeli, jaké dopady to bude mít na pražskou dopravu. Aktuálně vyhodnocujeme pozitiva a negativa. Už víme, že velký přínosem to bylo pro chodce a zároveň jejich bezpečnost. První data rovněž ukazují, že omezení dopravy na Smetanově nábřeží a Malé Straně přinesla pozitiva tramvajové dopravě," přiblížil Schneinherr.
Co čeká pražská náměstí? Prohlédněte si vizualizace:
V souvislosti s takzvanou Muzejní oázou kolem Václavského náměstí přišla z publika i otázka na případné zrušení Severojižní magistrály. "Magistrála vždy bude důležitou dopravní tepnou. Po vzoru vídeňské Ringstrasse nebo pařížské Champs-Élysées ale může získat lidštější podobu," uvedl Schneinher s tím, že se uvažovalo i zahloubení magistrály pod zem.
Magistrálu podle Schneinherra 90 procent lidí využívá jako příjezdní a výjezdní komunikaci z města, zbylých 10 pak pro přemístění se z jedné strany města na druhou.