Kingdom Come není pro netrpělivé bojovníky s plamenometem | E15.cz

Komentář Petra Koubského: Český trhák Kingdom Come není pro bojovníky s plamenometem

Petr Koubský

Tisíce hráčů po celém světě stahují hru, na kterou napjatě čekali skoro čtyři roky. Jmenuje se Kingdom Come: Deliverance a jejím tvůrcem je česká firma Warhorse Studios. Velký zájem o novinku přitahuje pozornost k českému průmyslu videoher jako celku. 

Ten je solidním odvětvím s více než dvacetiletou tradicí. Některé z jeho produktů dlouhodobě patří ke světové špičce, české firmy se oceňují pro originalitu, design a styl. Jména jako Bohemia Interactive/Cenega, Amanita Design, SCS Software, Geewa či Madfinger jsou světoznámá. Kéž by na tom u nás tak byly jiné obory.

Mnoho lidí samozřejmě hry přehlíží jako pokleslou primitivní zábavu, jenže tímhle kondelíkovským názorem na sebe prozradíte především to, že vůbec nevíte, jak dnešní hry vypadají. Nepřipomínají Solitaire na vašem PC, ale jsou to spíše výpravné celovečerní filmy. Tomu odpovídá i jejich rozpočet, velikost týmu, doba vývoje, očekávaný zisk – i velikost průšvihu, když se úspěch nedostaví.

Komentář Jany Havligerové: Aperitiv přímé demokracie

Ve Warhorse Studios teď nastaly okamžiky extrémního napětí, protože vycházejí první recenze a začíná se sledovat prodejní křivka. Hra by se na rozdíl od filmu neměla posuzovat příliš brzy, protože skutečně ji poznat trvá mnohem déle. Tím spíš, že Kingdom Come se hrdě hlásí k hardcore stylu, kde je zážitek co nejautentičtější. Vaše postava zemřít třeba proto, že si pod helmu nenavlékne kuklu.

Více se o hře Kingdom Come: Deliverance dočtete zde >>>

Anebo že se jí zkazí zásoby jídla v batohu, které nespotřebuje včas. Občas musíte vyprat své oblečení, jinak budete špinaví a jiné postavy se s vámi nebudou vůbec bavit. To nebude vyhovovat netrpělivým bojovníkům, kteří chtějí co nejdřív tasit plamenomet a bojovat s drakem.

Těžba bitcoinů spotřebuje na Islandu více energie než domácnosti

A to je další potíž, protože v Kingdom Come nejsou ani draci, ani plamenomety a dokonce tam ani nejsou postavy jiné barvy pleti než bílé, za což už Warhorse schytal ze zahraničí důraznou kritiku. Hra je zasazena do prostředí středověkých Čech, konkrétně do doby vlády Václava IV., a snaží se o maximální historickou věrnost – až na pochopitelnou licenci, pokud jde o příběh. Dá se vnímat jako realisticky pojatý historický film. Představte si, čím se takové dílo liší od standardního hollywoodského trháku a rázem pochopíte, s čím může být problém.

Naštěstí je dnes herní scéna mnohem širší než před pár lety a je daleko víc připravena ocenit nezávislé tvůrce (čímž se myslí malá studia jako protiklad ke světovým gigantům typu Activision Blizzard, Ubisoft či EA – ale také značkám Sony, Nintendo, Apple, Microsoft…). Malá studia mají díky elektronické distribuci, nezávislé na fyzické prodejní síti, také daleko lepší přístup na trh. Podmínky pro české tvůrce her jsou stále příznivější a tak se můžeme těšit na jejich další úspěchy.

Světem v posledních měsících hýbou také kryptoměny. Vše o nich najdete zde >>>

Kurz bitcoinu sledujte na aktuálním grafu >>>

Jak na bitcoin? Přehled základních informací o nejrozšířenější digitální měně čtěte tady >>>

Bitcoin je vidět i v off-line světě. Přečtěte si o aktivitách Paralelní Polis

 

Články odjinud

Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!