Stejně činí majitelé e-shopů při zpracovávání objednávky a prý to zlepšuje vztah nakupujícího k obchodu. Ne že bych chtěl rýpat, ale to poslední, po čem toužím, je mít častější než nezbytně nutný kontakt se státním aparátem. A to obzvláště v okamžiku, kdy má úředník na daný úkol definovanou zákonnou lhůtu. Informace o tom, že někde v Horní Dolní vylisovali plastovou kartičku, můj dojem o transparentním státu rozhodně nezlepší.
Co mě však nadchlo, byl výsledek toho, co před třemi lety učinila stockholmská transfuzní stanice Blodcentralen. Svým dárcům krve začala zasílat SMS zprávy o tom, že jejich darovaná krev byla právě použita. Transfuzní stanici se od té doby zvýšil počet dárců, což v době, kdy celosvětově soustavně klesá počet lidí ochotných darovat krev, představuje obdivuhodný výkon.
Je to podobný přístup jako začlněňování achievmentů do videoher, který koresponduje s trendem doby facebookové: pochvala stále funguje a každý si rád nechá polaskat své ego. Co může potěšit víc, než SMS o tom, že jste právě někomu zachránili život?
Čtěte také zápisníky dalších redaktorů E15: