Chystáme elektromobil do 20 tisíc eur, říká šéf značky Volkswagen Thomas Schäfer

Thomas Schäfer, předseda představenstva Volkswagenu

Thomas Schäfer, předseda představenstva Volkswagenu Zdroj: E15 Michael Tomeš

Volkswagen ID.7
Thomas Schäfer, předseda představenstva Volkswagenu
Volkswagen ID. Buzz Cargo
Thomas Schäfer, předseda představenstva Volkswagenu
5
Fotogalerie

Ještě do poloviny loňského roku vedl Škodu Auto, teď zodpovídá za jednu z nejvýznamnějších značek v Evropě. Zda Volkswagen zvládne přechod od výroby spalovacích aut k elektrickým, nabídne cenově konkurenceschopné vozy a ustojí ofenzivu čínských automobilek i nespokojených „haterů“ elektromobility na sítích, to bude do značné míry záviset na práci německého topmanažera Thomase Schäfera. „Naše značka se musí opět přiblížit lidem. Cílem je, aby se Volkswagen stal lovebrandem,“ říká generální ředitel VW pro E15.

Jak bude ve Volkswagenu v nadcházejících letech probíhat přechod na výrobu elektromobilů?

Rychleji, než jsme plánovali. Elektromobilita nabírá na rychlosti. Navýšili jsme naše prognózy: podíl elektrických vozů na našich prodejích v Evropě by měl v roce 2030 činit osmdesát procent. Předchozí očekávání bylo sedmdesát procent. Od roku 2033 budeme v Evropě vyrábět pouze elektromobily.

Jaké jsou podle vás klíčové úkoly, které je třeba splnit, aby byla tato důležitá transformace úspěšně dokončena?

V podstatě jde o tři body. Zaprvé musíme skutečně naslouchat našim zákazníkům, brát vážně jejich připomínky a všechno rychle aplikovat do našich modelů. Uvedu jeden příklad: Volkswagen vrací do aut tlačítkový volant, nejprve do nových generací Passatu a Tiguanu letos na podzim. Naše značka se musí opět přiblížit lidem. Naším cílem je, aby se Volkswagen stal lovebrandem. Zadruhé chceme provést transformaci jako „Team VW“ pod vlastní taktovkou.

Abychom toho dosáhli, vyškolili jsme již desítky tisíc zaměstnanců v tématech budoucnosti, jako jsou e-mobilita a digitalizace. Musíme pracovat efektivněji a využívat co nejvíce synergií. Díky seskupení objemových značek VW, Škoda, Seat/Cupra a Volkswagen Užitkové vozy máme mnoho příležitostí.

Například?

Již jsme zvýšili efektivitu v celé síti závodů o 220 milionů eur. A kdybychom novou generaci VW Passat a Škoda Superb vyvíjeli samostatně, stálo by to asi o 600 milionů eur více. Vyvinuli jsme je společně, čímž jsme ušetřili asi 600 milionů eur v nákladech. Navíc – což je velmi důležité – bez jakýchkoli nevýhod pro naše zákazníky.

Tento článek je součástí balíčku PREMIUM.

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!