Made in covid. Pandemie posílila i některé méně známé trendy
Co nás naučila pandemie nového typu koronaviru? A co myslíte, zůstanou s námi tyto věci už napořád?
Život v rytmu drive-thru
Pandemie rozšířila okruh činností, které lze vyřídit přímo z auta. V řadě zemí se mohou potenciálně nakažení koronavirem nechat otestovat přímo v autě. Cílem je minimalizovat kontakt s ostatními lidmi. Objevují se ale i další nápady. Z auta se může hlasovat ve volbách, nakupovat potraviny nebo – podle vize architektonické společnosti NBBJ – podstupovat i komplexnější medicínské úkony, než je výtěr z nosohltanu.
Startupové studijní volno
Zejména v USA se řada vysokoškoláků rozhodla letošní akademický rok vynechat. Dílem z obav ze šíření COVID-19 ve školách, dílem kvůli pochybnostem o kvalitě případné vynucené on-line výuky. Toho chce využít sanfranciský fond Contrary. Studentským týmům, které se rozhodnou místo učení založit vlastní byznys, nabízí do začátku 100 tisíc dolarů, v přepočtu 2,3 milionu korun.
Pojištění proti pandemii
Hodně smíšené pocity nejspíše zažívá virolog Nathan Wolfe, který ještě před vypuknutím pandemie nabízel ve spolupráci se zajišťovnou Munich Re pojištění proti dopadům šíření nakažlivých nemocí. Marně, o produkt nebyl zájem. Jeho přístup je podle technologického magazínu Wired inovativní mimo jiné v tom, že dokáže vymodelovat byznysové dopady pandemie firmám na klíč. Bere v potaz i narušení globálních dodavatelských řetězců. Teď už Wolfe problém s poptávkou nemá.
Byty v době covidové
Pandemie má potenciál nejen vylidnit kancelářská centra, ale proměnit i podobu nemovitostí, ve kterých lidé žijí. U bytu se stalo důležitým kritériem, zda má balkon, všímá si španělský deník El País. O stejném trendu mluví i architektka Allison Brooksová. Důvodem je mimo jiné obava z plošných karantén a zákazů vycházení. S dostatečně prostorným balkonem či terasou může být člověk venku, aniž by musel na ulici.