Bordel v Praze musí skončit, prohlásil exprimátor Svoboda

Bohuslav Svoboda

Bohuslav Svoboda Zdroj: ČTK

Občanští demokraté chtějí více investovat, především do dopravní infrastruktury. Výstavbu bytů by rozhýbali zkrácením povolovacích řízení, slibují i domy pro seniory.

 

ODS, která patří podle průzkumů s ANO a Piráty k favoritům komunálních voleb v Praze, odstartovala horkou část kampaně v parníku na Smíchovské náplavce. Lídr a kandidát na pražského primátora Bohuslav Svoboda nešetřil současnou radu ANO, ČSSD a Trojkoalice, která podle něj promarnila příležitost, aby se dohodla s vládou na výstavbě vnějšího pražského okruhu. S kým by chtěl po volbách případně spolupracovat neprozradil.

Občanští demokraté nejprve představili klip, kde dvojka kandidátky Alexandra Udženija nabádá, že úspěšná cesta začíná správným rozhodnutím a že jen ti správní splní očekávání voličů.

Pak se slova ujal Svoboda. "Praha nefunguje a rozvoj našeho města se v posledních čtyřech letech zastavil. Prahou se neprojíždí, ale posunuje. Lidé musí hledat svůj domov za Prahou, protože v ní neseženou dostupný vlastní nebo nájemní byt. Tento, a nebojím se říct, bordel, musíme ukončit. Dost bylo alternativy, dost bylo experimentů," prohlásil.

Bývalý pražský primátor, který město řídil v letech 2010 až 2013, podotkl, že má kolem sebe zkušený tým spolupracovníků. "Vrátíme vám Prahu, ve které je radost žít,“ uzavřel své vystoupení

Udženija vyzdvihla otázku bezpečí, a to v například v podobě sociálních služeb, aby Pražané „neměli strach zestárnout“. „Mladí lidé se zase obávají o místa v jeslích a školkách,“ řekla.

Šéf pražské ODS Tomáš Portlík poukázal na špatné hospodaření města. „Vedení Prahy se podařilo jedině to, že z města udělala Otesánka. Běžné výdaje se zvýšily o padesát procent,“ uvedl s tím, že větší investiční projekty stojí.

Strana se chce kromě obchvatů soustředit na parkování, kdy by zavedla celopražský systém parkovacích zón. Při rozvoji dopravní infrastruktury plánuje podpořit vznik záchytných parkovišť P+R, parkovacích domů. V MHD by urychlila výstavbu metra D, stavět hodlá nové tramvajové a trolejbusové tratě.

Bytovou problematiku by občanští demokraté řešili především zkrácením stavebních řízení, které podle nich trvají sedm až deset let. Výstavbu bytů by urychlili například na brownfieldech.

"Stavební rozvoj se zadírá. Není to proto, že investoři nechtějí stavět, ale do soukolí sypou písek sypou různí aktivisté. Zelení měli ve vedení města na starosti územní rozvoj, ale kvůli nim nemáme metropolitní plán ani tunel Vlasta," konstatoval pražský zastupitel a starosta Běchovic Ondřej Martan.