Stuchlík má číslo i na Ťoka, chtějí spolupracovat na pražských dopravních stavbách | E15.cz

Stuchlík má číslo i na Ťoka, chtějí spolupracovat na pražských dopravních stavbách

Martin Štorkán

Kandidát na primátora Petr Stuchlík z hnutí ANO představil plány na řešení dopravy v Praze. Chce se zaměřit hlavně na vnitřní městský okruh, který by měl být postaven do roku 2029.

„Doprava je největším problémem současné Prahy. Do komunálních voleb jdeme s pěti dopravními prioritami – dostavba Městského okruhu, dostavba části Pražského okruhu, výstavba deseti stanic metra D, dokončení sítě radiál a ve spolupráci se státem i rychlá výstavba rychlodráhy do Kladna se zastávkou na Letišti Václava Havla,“ řekl Stuchlík, který má podle svých slov telefonní číslo nejen na premiéra, ale i na ministra dopravy Dana Ťoka.

Na dostavbě Městského okruhu by chtěl Petr Stuchlík spolupracovat s ministerstvem dopravy, které vede jeho stranický kolega Dan Ťok. „Shodli jsme se, že by měl být Městský okruh zařazen mezi prioritní dopravní stavby pomocí novely zákona 416. To by mělo urychlit jeho dostavbu až o dva roky, takže bychom ho měli dokončit na přelomu let 2028 a 2029 namísto roku 2030,“ řekl Stuchlík s tím, že zákonodárné iniciativy by se měl chopit poslanec Patrik Nacher.

ANO představilo návrh nového Libeňského mostu. Uprostřed má stát bytový dům

Podle ministra dopravy Ťoka by mohlo ministerstvo spolupracovat s Prahou i v rámci dostavby vnějšího pražského okruhu. „Asi za rok a půl bychom mohli dostat stavební povolení a začít stavět dálnici D0. Tady jsme se dohodli na spolupráci s hlavním městem na výkupu pozemků, protože pro ně má Praha více možností než má ministerstvo dopravy,“ řekl ministr dopravy. Pozemky bude podle něj muset platit stát.

Paralelně s výstavbou městského okruhu by chtěl Stuchlík spustit práci na zakrytování Spořilovské spojky. „Silnice už je dnes vyhloubená a my ji dokážeme relativně snadno zakrýt a vytvořit infrastrukturu pro děti a pro všechny občany, kteří zde žijí,“ řekl kandidát na primátora. 

Fincentrum převezme skupina Swiss Life. Stuchlík se z firmy definitivně stahuje

O financování staveb Stuchlík zatím nic neví, situace s prodražením stavby tunelu Blanka by se ale podle něj neměla opakovat. „Já jsem celý život řídil finanční toky ve velké firmě a nikdy se mi nestalo, že by došlo k překročení rozpočtu. Každopádně zatím řešíme ještě nějaké další návrhy, ten jeden je prioritní. Konečné číslo bude teprve vyčísleno,“ řekl Stuchlík.

Městský okruh je soubor tří staveb, které navazují na tunel Blanka zprovozněný v roce 2015. Po dokončení by měl nabídnout plynulejší a rychlejší průjezd městem a měl by být i ohleduplnější k životnímu prostředí.

Dovedl bych ANO k vítězství, podnikání Stuchlíka si nastuduji, říká exjednička ANO v Praze Nacher

Stuchlík, Hřib nebo Svoboda: kdo všechno bojoval o post pražského primátora

Autor: Martin Štorkán
 

Články odjinud

Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!

Články odjinud