Musíme chodit mezi lidi, rozdávejte koblihy, apeloval na své lídry Babiš

Andrej Babiš během startu kampaně ANO ke komunálním volbám (3.9.2018)

Andrej Babiš během startu kampaně ANO ke komunálním volbám (3.9.2018) Zdroj: Foto Blesk - Martin Přibyl

Petr Stuchlík
2
Fotogalerie

Hnutí ANO na startu kampaně představilo své záměry nejen pro komunální volby. Podle šéfa hnutí Andreje Babiše je klíčové vítězství v Praze, ale důležitá jsou i další velká města - Brno a Ostrava. Svým kandidátům na primátory Babiš poradil, aby šli mezi lidi. „Já jsem vám doporučil, abyste si zkusil rozdávat koblihy v metru, jak já jsem začínal v roce 2013,“ poradil pražskému lídrovi Petrovi Stuchlíkovi. 

Andrej Babiš (ANO) na startu oficiální kampaně ko komunálním volbám sliboval miliardové investice do všeho možného - především pak do dopravní infrastruktury či bydlení. Po jeho boku stanuli při zahájení kampaně lídři z Prahy, Brna a Ostravy - podnikatel Petr Stuchlík a primátoři Petr Vokřál a Tomáš Macura. „Máme co obhajovat, takže uvidíme, jak naši primátoři a starostové pracovali,“ uvedl Babiš.

Po oficiální tiskovce pak před novináře předstoupil nejprve sám premiér, poté si přivolal právě pražského lídra Stuchlíka. Babiš vzpomněl i to, jak ho 28. října vypískali během pietní akce před budovou Českého rozhlasu. „Když na mě řvou před Rozhlasem, tak já jsem teď byl v Karviné a tam jsem se byl dobít. Tam mě mají lidi rádi, tam se dobiju. Musíme chodit mezi lidi,“ apeloval na své lídry a vyzdvihl přínosy kontaktní kampaně, kterou se ANO chystá rozjet.

Stuchlíkovi pak Babiš výslovně radil: „Já jsem vám doporučil, abyste si zkusil rozdávat koblihy v metru, jak já jsem začínal v roce 2013. Abyste si zkusil, jaká bude ta reakce. To je nejlepší marketing, jít mezi lidi, i když v Praze je to teď možná trochu rizikové, že je tam za Babiše.“

Babiš připomněl vládní výjezdy

Jinak ale Andrej Babiš během tiskovky vyzdvihoval především nutnost velkých investic. Doprava a bydlení jsou přitom hlavní problémy, které šéf ANO v komunálu vidí. „Vnímáme hlavně problémy v dopravní infrastruktuře, problémy, že není kde parkovat (...) Vnímáme, že není bydlení,“ podotkl premiér „v čase, kdy skutečně ty nájmy jsou strašně vysoké“. Zmínil problém dostupnosti mateřských škol, základek či sportovišť.

 


Kdo usiluje o post primátora v Brně? Více zde >>>


 

Babiš připomněl, že předchozí menšinová vláda za 205 dní realizovala řadu výjezdů do krajů. Prý aby „poprvé v historii zmapovali potenciál investic naší země“, byť kritici už tehdy upozorňovali, že premiér s ministry v prvé řadě zahájili kampaň pro ANO již tehdy. To Babiš vytrvale odmítal.

Některé ze zamýšlených investic v jednotlivých městech jeho hnutí vypsalo na při startu kampaně na připravenou reklamní stěnu. „Tady můžete vidět některé z investic, které bychom chtěli realizovat,“ upozornil Babiš. „Uděláme Česko bohatší,“ slibuje tak jeho hnutí a plánuje vydat 40 miliard v Praze na městský okruh a 30 miliard na rychlodráhu na letiště, 15 miliard na dostavbu brněnského městského okruhu, 800 milionů na multifunkční halu v Olomouci či 300 milionů na rekonstrukci karlovarského Thermalu.

Pokračování článku si můžete přečíst na webu Blesk.cz >>>