Astronauti jako beauty bloggeři. NASA se postará o “vesmírnou” reklamu pro kosmetickou značku Estée Lauder
Americká kosmetická společnost Estée Lauder vyšle ke konci tohoto měsíce na vesmírnou stanici ISS deset lahviček nového pleťového séra. Astronauti budou mít za úkol ve vesmíru tyto produkty natočit a vytvořit tak “vesmírnou” reklamu pro tuto značku.
Mezinárodní vesmírná stanice sloužila po dvě desetiletí jako nejunikátnější laboratoř na světě, která hostila již stovky vědeckých experimentů. NASA, jeden z hlavních operátorů vesmírné stanice, již dlouhodobě tíhne k partnerstvím se soukromými společnostmi, aby se “mimozemská” tematika dostala více mezi lidi, a vznikla tak touha po investicích do vesmírného sektoru. Spolupráce s americkou kosmetickou značkou je pro NASA jednou z dalších obdobných partnerství.
NASA pomůže i s financováním celé “expedice” Estée Lauder. Ta bude sice muset zaplatit přibližně 128 tisíc dolarů, což jsou ovšem v poměru s veškerými náklady “drobné”.
Vzorky pleťového séra Advanced Night Repair budou vyslány na vesmírnou stanici za účelem pořízení videí a fotek ve vesmírném prostředí s nulovou gravitací. Astronauti budou tedy takovými “beauty bloggery”, kteří budou mít za úkol tyto produkty pečlivě nafotit a natočit v prostředí mikrogravitace na palubě vesmírné stanice. Následně bude moci společnost Estée Lauder tyto záběry použít pro své reklamní kampaně a jiné propagační materiály.
Partnerství americké značky Estée Lauder s NASA bude i nadále pokračovat, především proto, aby se podpořily investice soukromého sektoru do vesmírných projektů, díky čemuž by se mohli současní astronauti dostat do větších hlubin vesmíru.
Nejedná se každopádně o první reklamu natočenou ve vesmíru a nebude to ani poprvé, kdy NASA spolupracuje s korporátními inzerenty, mezi kterými byl v minulosti například i americký pivovar Budweiser. Astronauti se ale v žádné z reklam neobjeví. Etické zásady vesmírné agentury totiž samotným astronautům přísně zakazují účast na marketingových kampaních.