Pilot nejmodernějšího boeingu musel ručně vysunout podvozek

Týden po nouzovém přistání bez podvozku polského Boeingu 767 měl s podvozkem problémy i nový stroj Boeingu, Dreamliner 787 japonských aerolinií ANA (All Nippon Airways). Letadlo letělo z Tokia do města Okojama a jihozápadě země a přistálo až po druhém přistávacím manévru pilota. Ten musel u nejmodernějšího stroje současnosti vysunout podvozek ručně.

Pilota letu 651 přinutilo k manuálnímu vysunutí poplašné zařízení, které signalizovalo potíže s hydraulickým ventilem. Nepříjemnost se stala v neděli, zprávy o ní se ale objevily až dnes.

První komerční cestu absolvoval nový Boeing 787 Dreamliner 26. října na lince z Tokia do Hongkongu. Japonské aerolinie ještě během poseldních zkušebních letů před komerčním provozem jedno ze svých nových letadel kosmeticky poškodily při pozemním transportu. O historický let z Tokia do Hongkongu byl mimořádný zájem, novým strojem chtělo poprvé letět až pět tisíc lidí, kteří byli ochotni dát za letenku několik tisíc dolarů.

Boeingy 787 Dreamliner, které výrobce označuje za nejmodernější dopravní letadlo v dějinách, využívá nyní společnost ANA (All Nippon Airways) na vnitrostátních linkách z Tokia do Okajamy a Hirošimy.

Létej jako orel, přistávej jako vrána!

Před týdnem musel ve Varšavě kvůli závadě na hydraulice přistát bez podvozku Boeing 767 polských aerolinií LOT. Pilot Tadeusz Wrona dokázal lehce dosednout na gondoly motorů a zadní část trupu, takže cestující pak říkali, že přistání bylo téměř stejně hladké, jako by letoun dosedl na kola. Jméno pilota – Wrona (česky vrána) – pak okamžitě dalo vzniknout vtipnému heslu „Létej jako orel, přistávej jako vrána!“. Podle leteckých expertů sehrálo v učebnicovém nouzovém přistání velkou roli to, že Wrona je také zkušený sportovní letec-plachtař.