Huawei utužuje morálku svých zaměstnanců vyšší dividendou

Huawei

Huawei Zdroj: profimedia.cz

Huawei
Huawei
3
Fotogalerie

Čínská Huawei zvýší dividendu z držení zaměstnaneckých akcií o tři procenta. Její výplata firmu vyjde na 3,2 miliardy dolarů. Opatření má podle agentury Reuters mimo jiné i posílit loajalitu pracovníků v turbulentní době, kdy USA a jejich spojenci začali vnímat technologie této firmy jako bezpečnostní riziko.

Za uplynulý rok společnost vyplatí podílníkům z řad zaměstnanců 1,05 jüanu na akcii, uvádí agentura Reuters s odkazem na své zdroje. „Bonus“ se týká více než třetiny ze 180 tisíc zaměstnanců firmy.

„Navýšení dividendy svědčí o tom, že byznys společnosti stojí na dobrých základech,“ tvrdí analytik Čou Čang-kuej s tím, že zisk z divize chytrých telefonů nejspíš překoná očekávání. Huawei ostatně již na konci roku uvedla, že za loňský rok čeká nárůst tržeb o více než pětinu na v přepočtu 109 miliard dolarů. To by znamenalo nejvýraznější skok za poslední dva roky.

Reuters současně upozorňuje, že pro firemní kulturu Huawei je typická mentalita „vlčí smečky“. Právě pevnější soudržnost se prý korporaci může hodit v době, kdy ji řada západních vlád vnímá jako potenciální hrozbu své kyberbezpečnosti. Huawei tak odmění loajalitu těch, kteří už jenom kvůli samotné možnosti držet zaměstnanecké akcie museli udělat ústupky.

„Trochu to připomíná vstup do Komunistické strany Číny nebo do školní Ligy mládeže. Napůl je to dobrovolné, napůl povinné. Pokud uvažujete prakticky, chcete se do tohoto firemního programu přidat,“ vypověděl jeden z bývalých zaměstnanců společnosti, který ale tamní pracovní prostředí nenesl nejlépe.

Dividendy jsou například kompenzovány vzdáním se placené dovolené, mohou však v některých případech dosáhnout až výše roční mzdy, tvrdí Reuters s odkazy na své interní zdroje. Samotná Huawei svou dividendovou politiku odmítá komentovat.

Huawei jde do mediální ofenzivy

Čínská telekomunikační společnost vyrazila do protiútoku na stránkách tisku. V celostránkových inzerátech nabádá čtenáře, aby nevěřili všemu, co o ní slyší.

Největší světový výrobce telekomunikačních zařízení, který byl obviněn z bankovních podvodů souvisejících s americkými sankcemi proti Íránu, propaguje například své úsilí pomoci zemím postiženým katastrofami, jako je Chile a Indonésie. „Naše dveře jsou vždy otevřené, chceme, aby nás veřejnost lépe poznala,“ tvrdí reklama a konstatuje, že americká vláda "nás špatně pochopila". Reklama byla otištěna v listech The Washington Post, The New York Times, The Wall Street Journal, Politico, USA Today a Los Angeles Times, uvedla firma.

Tento krok je součástí bezprecedentní mediální kampaně, která byla zahájena v lednu 25minutovým rozhovorem státní televize China Central Television (CCTV) se zakladatelem a generálním ředitelem podniku Ženem Čeng-fejem. Brzy nato hovořil také v britské stanici BBC a americké CBS.