Česká jazyková škola boduje v Polsku, za půl roku získala několik významných klientů
James Cook Languages, kterou založila dvojice českých lektorů, získala v Polsku za půl roku šest významných klientů.
Po sedmi měsících od vstupu na polský trh zažívá jazyková škola James Cook Languages prudký růst. V březnu koupila tamní jazykovou školu ACT s patnáctimilionovým obratem. Od té doby získala šest firemních klientů, počet studentů bezmála zdvojnásobila a počet kurzů zvýšila z 223 na 309.
Jazykovka se v tuzemsku zaměřuje na firemní klienty, ale v Polsku oslovuje i pobočky nadnárodních firem, s nimiž spolupracuje v Česku. Podle manažera Jakuba Juhaňáka firma v Polsku využila své akviziční zkušenosti. „Naším cílem je stát se jedničkou ve firemním jazykovém vzdělávání na polském trhu,“ dodává Juhaňák. K novým klientům patří polská Konica Minolta, polský olympijský výbor či tamní pobočka The Royal Bank of Scotland.
Hodnota trhu jazykového vzdělávání se v Česku odhaduje na jednotky miliard korun ročně. Školu James Cook Languages specializovanou na firemní kurzy vlastní zakladatelé Jakub Štefeček a Ondřej Kuchař, bývalí jazykoví lektoři. Předloni dosáhla obratu 140 milionů korun, což znamená meziroční růst o 23 procent. Na trhu jazykových škol se tak řadí k významnějším hráčům.
Firma, jejíž obrat letos roste dvanáctiprocentním tempem, vyučuje v Česku 12,5 tisíce studentů a působí i na Slovensku. V Polsku už řadu let podniká také významná tuzemská jazyková škola Skřivánek. V Česku loni utržila 270 milionů korun, dalších 246 milionů připadlo na zahraničí včetně Polska a Slovenska.