České dráhy prohrály další soud se Škodou Transportation, šlo o možnou podjatost arbitra

Hlavní přednost rychlíkové lokomotivy Škoda 109E spočívá v tom, že může plynule přejíždět území se třemi rozdílnými napájecími systémy. Díky tomu může jezdit rychlostí až 200 kilometrů za hodinu v Česku, v Německu,Rakousku, Polsku, Maďarsku i na Slovensku

Hlavní přednost rychlíkové lokomotivy Škoda 109E spočívá v tom, že může plynule přejíždět území se třemi rozdílnými napájecími systémy. Díky tomu může jezdit rychlostí až 200 kilometrů za hodinu v Česku, v Německu,Rakousku, Polsku, Maďarsku i na Slovensku Zdroj: ctk

Lokomotiva 380.002 , obchodní název Emil Zátopek
lokomotiva Škoda 109E Emil Zátopek
Společnost Škoda Transportation představila 27. června na zkušebním polygonu u Velimi lokomotivu řady Emil Zátopek v designu pro německého železničního dopravce Deutsche Bahn. Lokomotiva dokáže jet až dvousetkilometrovou rychlostí.
Společnost Škoda Transportation představila 27. června na zkušebním polygonu u Velimi lokomotivu řady Emil Zátopek v designu pro německého železničního dopravce Deutsche Bahn.
Škoda 109E
9
Fotogalerie

České dráhy musejí spolknout další hořké sousto v sérii právních sporů o dodávku dvaceti lokomotiv se Škodou Transportation. Rok poté, co prohrály v arbitráži při Hospodářské komoře přes 1,2 miliardy korun, jim ránu zasadil i pražský městský soud.

Jako odvolací instance zrušil rozhodnutí obvodního soudu a zastavil řízení o vyloučení jednoho z arbitrážních rozhodců z důvodů podjatosti. Deníku E15 to potvrdila mluvčí městského soudu Markéta Puci.

Možná podjatost člena rozhodčího tribunálu Milana Poláka je jednou z hlavních zbraní drah ve snaze zvrátit výsledek arbitráže u běžných soudů. Jenže podle městského senátu se dráhy vůbec nemohou domáhat rozhodnutí o podjatosti u běžného soudu.

Uzavřely totiž se Škodou rozhodčí doložku, podle které o takové námitce rozhoduje jen arbitráž. Tím se podle městského soudu samy zbavily možnosti hnát věc před obecnou justici. Arbitráž přitom argumenty drah smetla se stolu už před rokem.

Drahám tak zbývá už jen mimořádný opravný prostředek, kterým je dovolání k Nejvyššímu soudu ČR. „Rozhodnutí jsme obdrželi a ve lhůtě pro podání opravného prostředku zvážíme další právní kroky,“ uvedl mluvčí ČD Radek Joklík.

Dráhy vytáhly Polákovu údajnou podjatost až loni v září, tedy více než tři roky po zahájení arbitrážního řízení a po ukončeném dokazování. Pro takové zpoždění musí mít účastník vážné důvody, neboť obvykle lze s podjatostí šermovat pouze do zahájení ústního jednání.

Dráhy argumentují, že Polák jako prokurista advokátní kanceláře Weinhold Legal ztratil nestrannost zapojením právní firmy do sítě Ernst & Young.

To bylo oznámeno 2. září 2015. Znalecký ústav E&Y Valuations zpracovával pro Škodu posudky. Polák tak měl být podle drah vyloučen z rozhodování. Dráhy podaly žalobu k obvodnímu soudu ještě před vynesením verdiktu arbitráže, obvodní soud ale odmítl vydat předběžné opatření. Dráhy se zároveň v jiném řízení u Obvodního soudu pro Prahu 1 domáhají zrušení arbitrážního verdiktu jako celku.