Kdy jede příští metro? Pražský dopravní podnik otestuje speciální displeje ve vestibulech | E15.cz

Inspirativní rozhovory

Inspirativní rozhovory Vstoupit do speciálu

Kdy jede příští metro? Pražský dopravní podnik otestuje speciální displeje ve vestibulech

Jiří Liebreich

Cestujícím v Praze může brzy zjednodušit pohyb po metropoli novinka z dílny dopravního podniku. Firma chystá pilotní projekt, v rámci kterého ve vestibulech pěti stanic otestuje displeje s časy příjezdů souprav metra. Odstartování pilotního projektu v úterý potvrdilo představenstvo podniku, řekl deníku E15 šéf DPP Petr Witowski.

Pracovní skupina, která projekt připravuje, nyní vytipuje pět stanic, kde budou displeje prvně otestovány. „Typově se bude jednat o stanice, kde to mají cestující k metru nejdál nebo nejhlouběji. Bude se jednat o podobné červené tabule, které cestující znají z nástupišť,“ uvedl Witowski. První displeje by se tak podle této logiky mohly objevit například ve stanicích Kobylisy nebo Náměstí Míru, definitivní výběr ale DPP teprve určí.

Vybudování sítě informačních displejů s sebou nese riziko úrazů, někteří cestující mohou zranit sebe či ostatní ve snaze stihnout příjezd nejbližšího metra v šibeničním čase. Tomu chce podnik předejít.

„Abychom nevytvářeli nebezpečné situace, upravíme software tak, že zobrazí čas příjezdu metra, které cestující může bezpečně stihnout. Pokud bude prodleva příliš krátká, displej zobrazí čas příjezdu až další soupravy v pořadí,“ vysvětlil Witowski. Podnik proto změří bezpečnou dobu přesunu ze stanice na nástupiště, ta se pochopitelně na jednotlivých zastávkách liší vzhledem k různým vzdálenostem od vchodu na nástupiště.

Praha chystá roční jízdenky na splátky. Lidé by ušetřili skoro tři tisíce

Kdy budou první tabule instalovány, zatím není jasné, podnik musí nejprve schválit celou investiční akci a rozpočet. „Progres uvidíme velmi rychle, není to zásadní investice,“ doplnil Witowski s tím, že se náklady mohou pohybovat v řádu statisíců nebo jednotek milionů korun.

Instalaci tabulí provede DPP, na získání softwaru možná vypíše poptávkové řízení. Na projektu se podílí také organizace Ropid, která plánuje pražskou městskou hromadnou dopravu, Institut plánování a rozvoje nebo i Pražská informační služba.

„Pracovní skupina má za úkol připravit koncepci informačního systému. Cílem je vnímat pražský informační a navigační systém jako celek. Navigace v bodech MHD a ve stanicích metra je pak důležitým stavebním kamenem,“ informoval dříve Ropid na svém twitterovém účtu. Organizace zároveň plánuje vylepšit informační servis v tramvajích – obrazovky by mohly nově zobrazovat například on-line informace o přestupech.

Prohlédněte si fotogalerii:

SŽDC chce prodloužit podchody pod pražským hlavním nádražím na Žižkov, zaplatí stamiliony
Chceme oživit společný podnik s Pentou, říká nový šéf pražského dopravního podniku
České dráhy a Penta chtějí přemostit hlavní nádraží a na konstrukci postavit pětipatrové domy
Letiště Praha obhájilo vysoký rating u agentury Moody's

 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!