Metro Pankrác a Českomoravská se na rok uzavřou. Pražská MHD bude navíc do února jezdit méně často

Zde se razí větší přestupní stanice Pankrác mezi stanicemi C a D.

Zde se razí větší přestupní stanice Pankrác mezi stanicemi C a D. Zdroj: Dominik Kučera E15

Šachta na Olbrachtově je momentálně hluboká 29 metrů.
Do šachty se pracovníci i novináři dostávají v kleci, kterou spouští portálový jeřáb.
Dělníci razí budoucí staniční tunel Olbrachtova.
Dělníci razí budoucí staniční tunel Olbrachtova.
Práce jsou opravdu hlasité, tuto šachtu zakrývá protihluková hala, která má chránit alespoň částečně okolní obyvatele, kteří se kromě toho potýkají s neustálým prachem ze stavenišť.
19 Fotogalerie

Počínaje pondělkem se pro cestující v Praze zhruba na rok uzavřou stanice metra C Pankrác a metra B Českomoravská. Důvodem je jejich rekonstrukce a v případě Pankráce i výstavba přestupů na budovanou linku D. Do obnovení provozu budou vlaky oběma stanicemi jen projíždět. Lidé mají místo Českomoravské využívat stanici Vysočanská a místo Pankráce stanici Pražského povstání a poté tramvajovou linku 19, informoval pražský dopravní podnik. Všechny spoje pražské MHD pak budou ode dneška do 23. února kvůli každoročně nižšímu počtu cestujících na počátku roku jezdit v delších intervalech.

Podle organizace Ropid, která plánuje MHD v metropoli, je poptávka ze strany cestujících v lednu a únoru nižší zhruba o 15 procent. Důvodem je mimo jiné to, že v Praze je málo turistů, vysokoškoláci mají zkouškové období a mnoho z nich ve městě není nebo po něm tolik necestuje a školáky čekají jarní prázdniny. Zejména v ranní a odpolední špičce se tak prodlouží intervaly metra, autobusů i tramvají.

Provoz ve stanicích metra Českomoravská a Pankrác by se měl podle předpokladu podniku obnovit až na konci roku. Českomoravskou čeká výměna eskalátorů, instalace výtahů nebo obnova rozvodů. Stanice u O2 areny se změní i vizuálně, dosavadní keramické obklady nahradí skleněné panely s bublinami z dílny designéra Maxima Velčovského. Oprava vyjde podle dřívějších informací podniku na 926 milionů korun.

Rekonstrukce stanice Pankrác souvisí s budováním linky metra D, které začalo v roce 2022 právě úsekem mezi stanicemi Pankrác a Olbrachtova. Součástí prací proto bude spolu s výměnou eskalátorů a výtahu i vybudování přestupů na novou linku.

Od konce loňského roku je v provozu prodloužená tramvajová trať k obchodnímu centru Arkády Pankrác, odkud tak cestující mohou přejet linkou 19 na sousední Pražské povstání. V době uzavření stanice metra dopravní podnik navíc tramvajovou linku v úseku Pankrác a Pražského povstání posílí, ve špičce tam spoje pojedou ve zhruba pětiminutových intervalech.