Správa železnic vypsala zakázku na rekonstrukci smíchovského nádraží za 5,2 miliardy korun

Vizualizace rekonstrukce nádraží na Smíchově

Vizualizace rekonstrukce nádraží na Smíchově Zdroj: Správa železnic

Vizualizace rekonstrukce nádraží na Smíchově
Smíchovské nádraží, IPR, Praha
Smíchovské nádraží, před a po
Smíchovské nádraží, vizualizace, IPR, Praha
Smíchovské nádraží, vizualizace, IPR, Praha
13
Fotogalerie

Správa železnic vypsala veřejnou zakázku na zhotovitele druhé etapy rekonstrukce smíchovského nádraží, náklady dosahují 5,2 miliardy korun a stavět by se mělo mezi lety 2024 a 2027. Správa železnic to uvedla v tiskové zprávě. Rekonstrukce zahrnuje kompletní přestavbu kolejiště, obnovu tří nástupišť a vybudování nového čtvrtého nástupiště. Nabídky mohou firmy podávat do 17. září, vyplývá ze zveřejněné zakázky.

Stavbaři také ve druhé etapě rekonstrukce vybudují novou lávku do Radlické ulice, která povede nad celým nádražím a umožní bezbariérový přístup na jednotlivá nástupiště. Lávka v budoucnu rovněž spojí nádraží s novou čtvrtí Smíchov City. Správa železnic prodlouží stávající podchody, které budou ústit do budoucího parkovacího domu. Rekonstrukci smíchovské nádražní budovy plánuje Správa železnic zahájit v roce 2026.

Smíchovské nádraží bude Správa železnic rekonstruovat v několika etapách. V první etapě odstraní část kolejiště a demontuje ocelovou lávku, která vede přes koleje do Radlické ulice. Práce za 60 milionů korun začnou v září letošního roku a provede je firma Strabag Rail.

Smíchovské nádraží by mělo být v budoucnu součástí nového dopravního terminálu, který by měl být zprovozněn v roce 2026. Vedle železniční stanice bude zahrnovat také stanice metra a tramvají, stanice městských, příměstských i dálkových autobusů, trolejbusů a elektrobusových linek. Vznikne rovněž velkokapacitní záchytné parkoviště P+R. Terminál Smíchov připravuje pražský magistrát.

Smíchovské nádraží bylo otevřeno jako druhá velká stanice v Praze v roce 1862. Nynější budova stanice byla postavena v 50. letech minulého století, původní budovy se totiž i kvůli poškození za druhé světové války nezachovaly. Smíchovské nádraží patří k nejvytíženějším železničním uzlům v Praze, spolu s nádražím hlavním - na které bylo napojeno deset let po svém vzniku - a Masarykovým.