Vládní letka přistane ve Strnadových hangárech. Firma z jeho holdingu ovládla miliardový tendr

Armáda disponuje dvěma letouny A319CJ

Armáda disponuje dvěma letouny A319CJ Zdroj: profimedia.cz

Armáda disponuje dvěma letouny A319CJ.
Obvykle jimi dopravuje ústavní činitele, vojáky či sportovce.
Letadla rovněž slouží k evakuaci Čechů ze zahraničí.
Servisovat je bude Job Air Technic.
Armáda disponuje dvěma airbusy A319CJ. Obvykle jimi dopravuje ústavní činitele, vojáky, sportovce. Letadla rovněž slouží k evakuaci Čechů ze zahraničí.
7
Fotogalerie

Ostravská společnost Job Air Technic, součást holdingu Czechoslovak Group miliardáře Michala Strnada, zvítězila v důležitém tendru ministerstva obrany. Ve svých hangárech bude od listopadu po sedm let kompletně zabezpečovat provoz a servis vládní letky, tedy dvou airbusů A319CJ, které běžně dopravují ústavní činitele, vojáky nebo evakuují Čechy ze zahraničí. Předpokládaná výše kontraktu se blíží 1,7 miliardy korun.

„Pro ministerstvo obrany jde o velmi důležitou veřejnou zakázku, protože zajištění řádné provozuschopnosti dopravního letectva je nejen ve vztahu k předsednictví Radě EU zcela klíčové. Bonusem v tomto případě je, že se smlouvu podařilo uzavřít s českou firmou se zázemím v České republice, od čehož si slibujeme krátkou reakční dobu pro provedení opravy a údržby,“ vysvětlil rezortní náměstek pro řízení sekce vyzbrojování a akvizic Lubor Koudelka.

Armáda provozuje oba airbusy od roku 2007, jiná letadla v této kategorii nemá. Státní zakázky na provoz a servisní podporu od té doby postupně zajišťovaly společnosti Airbus S. A. S., Czech Airlines Technics a Glomex MS, kterým stát celkově zaplatil 1,5 miliardy korun. V příštích sedmi letech by měly náklady dosáhnout zmíněných 1,7 miliardy.

„Fakt, že řada evropských států vzhledem k situaci avizuje zvyšování rozpočtů na obranu, vidíme jako novou příležitost i v tomto segmentu. Důležité bude, o jaký typ letadel případně půjde, kde bude největší podíl na trhu a podstatné jsou i další parametry, například podpora výrobce, požadované oprávnění příslušného státu a tak dále,“ uvedl ředitel mošnovských hangárů JAT Vladimír Stulančák. Jím řízený podnik se tak poohlíží po dalších podobných tendrech napříč Evropou.

„Úspěchem v tomto tendru se nám zúročila snaha stát se partnerem Airbusu, s nímž jsme loni na podzim uzavřeli rámcovou smlouvu,“ dodal Stulančák. Díky smlouvě se JAT stal schváleným dodavatelem Airbusu, což mu má otevřít cestu k dalším zakázkám.

Kontrakt Job Airu s ministerstvem se vztahuje na kompletní zabezpečení provozu a servisní podpory letounů, jejich údržby a oprav, řízení letové způsobilosti, zabezpečení a údržby náhradních dílů, zajištění technické pomoci a ostatních služeb potřebných k zabezpečení provozu letounů. Součástí je i školení, výcvik posádek a technického personálu.

„Veškerá údržba armádních dopravních letounů bude předem plánovaná podle počtu cyklů, a rozhodně nijak nenaruší například program českého předsednictví Evropské unii, které vyžaduje zvýšenou mobilitu mezi Prahou a Bruselem,“ uvedl JAT ve své zprávě.