Jeden ze symbolů NDR slaví výročí. Před 66 lety se začal vyrábět ikonický Trabant

V listopadu uběhlo 66 let od zahájení výroby legendárního vozu a jednoho ze symbolů NDR.

V listopadu uběhlo 66 let od zahájení výroby legendárního vozu a jednoho ze symbolů NDR. Zdroj: Profimedia

V listopadu uběhlo 66 let od zahájení výroby legendárního vozu a jednoho ze symbolů NDR.
V listopadu uběhlo 66 let od zahájení výroby legendárního vozu a jednoho ze symbolů NDR.
Trabant
Trabant
Trabant
35
Fotogalerie

V listopadu uběhlo 66 od zahájení výroby jednoho z nejikoničtějších automobilů všech dob. Německý Trabant poprvé sjel z výrobní linky v továrně v německém Cvikově v roce 1957 a nepřetržitě se vyráběl až do 30. dubna 1991.

Dne 7. listopadu 1957, v den čtyřicátého výročí Velké říjnové socialistické revoluce, sjelo z výrobní linky prvních padesát prototypů Trabantu 500. Historickým milníkem však byl až rok 1964, kdy byla karosérie Trabantu přepracována a výsledkem byl Trabant 601. Tento legendární vůz se vyráběl až do července roku 1990.

„Šestsetjednička“ byla na svou dobu pokrokovým automobilem. Karoserie byla vyrobená pouze z plastů, Trabant 601 byl vůbec prvním takovým masově produkovaným automobilem.

Poháněl ho dvoutaktní, vzduchem chlazený dvouválec o výkonu 26 koní, vybavený čtyřstupňovou převodovkou. K dostání byl Trabant ve třech stupních výbavy (Standard, S a de Luxe) a ve dvou karosářských variantách (Limousine a Univerzal - což byl vůz combi). Existovala i verze s plátěnou střechou zvaná Tramp. Během let docházelo pouze k minimálním inovacím. Tou největší byla v roce 1990 výměna starých dvoutaktních motorů za čtyřtaktní motory od společnosti Volkswagen. 

Konec slavného vozu nastal kvůli špatné ekonomické situaci automobilky a také nezájmu o samotné vozy ze strany zákazníků. 30. dubna 1991 tak sjel z výrobních pásů poslední Trabant.

Chcete vědět více? Přečtěte si článek Trabant v nové době neuspěl. Proč se legendu nepodařilo vzkřísit