Kalhotky, marihuana i alkohol: 15 značek celebrit, které dokazují, že podnikání je výnosnější než showbyznys

Na svatbu dorazila i Kim Kardashian.

Na svatbu dorazila i Kim Kardashian. Zdroj: Profimedia.cz

koc
Diskuze (0)

Celebrity už dávno nejsou jen tvářemi reklamních kampaní, ale stále častěji se pouštějí do světa podnikání a zakládají značky, které jim vydělávají miliardy dolarů. Hailey Bieber, Rihanna, Kylie Jenner, Ryan Reynolds, Kim Kardashian, Gwyneth Paltrow nebo Dwayne Johnson – to je jen pár z těch, kteří dokázali přetavit svou popularitu a vliv v lukrativní byznys. Ať už se jedná o kosmetiku, módní prádlo, alkohol nebo investice, jejich podniky nejsou jen o jménech, ale o inovativních produktech, které rezonují se spotřebiteli po celém světě.

Dr. Dre & Beats by Dre

Dr. Dre se sluchátky Beats.Dr. Dre se sluchátky Beats. | Zdroj: Profimedia.cz

Jednou z prvních akvizic byla společnost Beats Electronics, výrobce sluchátek a poskytovatel streamovacích služeb, kterou spoluzaložil hudební producent Dr. Dre. V roce 2006 se Dre spojil s hudebním producentem Jimmy Iovinem a společně vytvořili sluchátka, která posluchačům nabídla zvuk na úrovni profesionálního studia s výraznými basy.

Beats se rychle staly kulturním fenoménem díky svému výraznému designu i agresivnímu marketingu s dalšími celebritami. Nosili je všichni, od sportovních hvězd jako LeBron James po popové ikony typu Lady Gaga, a reklamní kampaně upevnily jejich pozici na trhu. V roce 2014 Apple koupil Beats za 3 miliardy dolarů, což byla tehdy největší akvizice v historii této technologické společnosti. Ačkoli čisté jmění Dr. Dreho se po odečtení nákladů pohybovalo pod jednou miliardou dolarů, jednalo se o historickou akvizici. Ukázala, jak se dá vydělat na kombinaci kvalitního produktu a osobního brandingu. Beats byly od té doby integrovány do produktů Apple, jako jsou AirPods, a značka se posunula k elegantnějšímu a minimalistickému designu.

Rihanna & Fenty Beauty a Savage x Fenty

Rihanna v reklamní kampani pro Savage x Fenty.Rihanna v reklamní kampani pro Savage x Fenty. | Zdroj: Profimedia.cz

Rihanna, jedna z nejpopulárnějších zpěvaček 21. století, postupně zmizela z pódií a přeorientovala se na rozjezd vlastního byznysu. V současnosti diva původem z Barbadosu vydělává více na módě a kosmetice než na hudbě. V roce 2017 založila kosmetickou značku Fenty Beauty, která spustila revoluci v kosmetickém průmyslu díky důrazu Rihanny na inkluzivitu. Rihanna v ní vlastní 50procentní podíl, zbytek drží luxusní konglomerát LVMH, a dále má 28procentní podíl ve výrobci prádla Savage x Fenty. V roce 2021 časopis Forbes uvedl, že díky těmto firmám se Rihanna stala miliardářkou. Zbytek jejího bohatství pochází z hudebního katalogu, kde má 14 hitů, které se dostaly do žebříčku Billboard Hot 100.

Rihanna uspěla především díky své sázce na inkluzivní přístup ve své kosmetice i ve spodním prádle. V roce 2017 uvedla na trh Fenty Beauty s cílem nabídnout kosmetiku pro každou ženu, bez ohledu na odstín pleti. Značka začala s 40 odstíny make-upu, dnes jich má více než 50, a to s důrazem na těžko dostupné tóny pro ženy tmavé pleti, které měly často problém najít správný odstín. Stejně tak se i v nabídce sexy spodního prádla zaměřuje na všechny velikosti. Hodnota společnosti Fenty Beauty se nyní odhaduje na 2,8 miliardy dolarů. Její řada spodního prádla Savage x Fenty byla v roce 2021 oceněna na miliardu dolarů.

Seth Rogen & Houseplant

Seth Rogen se svými výrobky.Seth Rogen se svými výrobky. | Zdroj: Houseplant

Oblíbený komediální herec Seth Rogen v roce 2019 založil společnost Houseplant, která se zaměřuje na prodej kvalitního konopí. Rekreační užívání marihuany je povoleno ve 24 státech USA, včetně Rogenovy domovské Kalifornie. Rogen ve své značce spojil svou vášeň pro THC a cit pro design. Houseplant není jen o prodeji této psychoaktivní látky, kterou Rogen považuje za významnou součást moderního životního stylu, ale i o vytváření kultury. Kromě květů a předbalených jointů nabízí i trendy zapalovače, popelníky a další související doplňky. „Kdybych nemiloval trávu tak moc, jak ji miluji, Houseplant by neexistoval,“ řekl Rogen.

Rogen do podnikání vnesl také svou vášeň pro keramiku, kterou dokumentuje na sociálních sítích, a nyní prostřednictvím značky prodává některé ze svých váz a květináčů. Po prvních úspěších se začala značka rozšiřovat i na další trhy, například do Kanady.

Ashton Kutcher & A-Grade Investments

Herec Ashton Kutcher vydělal miliony investováním.Herec Ashton Kutcher vydělal miliony investováním. | Zdroj: Profimedia.cz

Byznysové sklony celebrit se nemusí projevit jen spuštěním vlastní značky, i když to je v současnosti oblíbený model. Dokazuje to i herec Ashton Kutcher, který je spoluzakladatelem A-Grade Investments, investiční firmy, která vložila peníze do projektů jako Uber, Airbnb, Spotify, Shazam a Soundcloud.

V roce 2010 založil tuto firmu společně s manažerem Guyem Osearym, zaměřují se na investice do technologických startupů, které řeší konkrétní problémy. V roce 2014 server TechTimes informoval, že hodnota Kutcherových investic dosáhla 100 milionů dolarů. Podle časopisu Forbes tým, který se později rozšířil i o další investory, proměnil počáteční investici ve výši 30 milionů dolarů na 250 milionů dolarů.

Kim Kardashian & Skims

Kim Kardashian v kampani pro svou značku Skims.Kim Kardashian v kampani pro svou značku Skims. | Zdroj: Foto Instagram

Hvězda realitní televize a sociálních sítí Kim Kardashian se rozhodla využít svého vlivu a v uplynulých letech představila několik vlastních společností, včetně značky Skims. Ta se specializuje na tvarovací spodní prádlo, které má ženám pomoci vyzdvihnout jejich křivky, ale zároveň je nepřipravit o pohodlí. Skims odstartovalo s několika inovativními produkty, které se okamžitě staly populárními díky silnému marketingu a schopnosti oslovit široké publikum. Značka se rychle etablovala na trhu, kde zaplnila mezeru v oblasti kvalitního a stylového shapewear, a její úspěch podtrhuje i široká nabídka barev a velikostí. Kromě toho jednou za čas přijde s produktem, který vyvolá poprask na sociálních sítích, jako byla například podprsenka zdůrazňující bradavky.

Kim Kardashian drží 35procentní podíl ve společnosti, která byla v roce 2024 oceňována na čtyři miliardy dolarů, což jí přineslo značné bohatství a zajišťuje její místo mezi nejvlivnějšími a nejúspěšnějšími podnikatelkami. Skims expanduje i do kamenných prodejen. První flagship store značka otevřela v Los Angeles, další chystá v New Yorku, ale i v Londýně a dalších evropských městech.

George Clooney & Casamigos Tequila

Rande Gerber a George Clooney a jejich značka tequily Casamigos.Rande Gerber a George Clooney a jejich značka tequily Casamigos. | Zdroj: Casamigos

Jeden z nejznámějších hollywoodských herců George Clooney společně s Randem Gerberem, manželem modelky Cindy Crawford, vytvořili vlastní značku tequily. Na vylepšení receptury údajně pracovali s mistry oboru a vypili asi tisícovku lahví, než svůj produkt v roce 2013 uvedli na trh.

Jejich tequila se rychle stala velmi úspěšnou, získala zlaté medaile na několika lihovinových soutěžích, a byla dokonce propagována jako oblíbený nápoj moderátorky Oprah Winfrey. Clooney a Gerber v roce 2017 prodali značku společnosti Diageo za jednu miliardu dolarů. Největší výrobce lihovin na světě tím posílil svou pozici na rychle rostoucím trhu. Diageo zaplatilo za firmu Clooneyho a Gerbera nejprve 700 milionů dolarů, s možností další platby 300 milionů dolarů v závislosti na budoucím výkonu.

Selena Gomez & Rare Beauty

Selena Gomez pózuje s produktem své kosmetické značky.Selena Gomez pózuje s produktem své kosmetické značky. | Zdroj: Instagram

Zpěvačka a herečka Selena Gomez, která se proslavila už v dětství na Disney Channelu, v roce 2020 založila kosmetickou značku Rare Beauty. Její cílem bylo nabídnout produkty, které podporují sebevědomí a autenticitu, čelí nerealistickým standardům krásy a jsou inkluzivní. Nelze si nevšimnout jisté inspirace Rihanninou značkou Fenty Beauty. Hlad po kosmetických přípravcích je však obrovský a Rare Beauty se okamžitě uchytila.

V roce 2023 dosáhla Rare Beauty odhadovaného obratu 350 milionů dolarů, což je přibližně o 50 procent více než v předchozím roce. V roce 2024 byla hodnota společnosti odhadována na více než dvě miliardy dolarů. Značka se proslavila svými produkty, jako je tekutá tvářenka, která se stala bestsellerem, když se jí v roce 2022 prodalo přes 3,1 milionu kusů.

Ryan Reynolds & Aviation Gin, Maximum Effort Marketing, Mint Mobile, Wrexham FC

Herec Ryan Reynolds s ginem, na kterém vydělal miliony.Herec Ryan Reynolds s ginem, na kterém vydělal miliony. | Zdroj: Aviation Gin

Herec Ryan Reynolds, který má na kontě hned několik kasovních trháků, je i skutečně aktivním podnikatelem a lukrativních firem vybudoval hned několik. Jedním z klíčových kroků byla investice do společnosti Aviation Gin. I když měl nabitý program, který zahrnoval přípravy na roli Deadpoola, vzal si rok volna od natáčení, aby se soustředil rozvoj značky, což vedlo k tomu, že v roce 2020 prodal svůj podíl v Aviation Gin společnosti Diageo za 610 milionů dolarů.

Kromě toho se ale věnoval i dalším projektům, jako je levný virtuální operátor Mint Mobile, reklamní agentura Maximum Effort Marketing a fotbalový klub Wrexham AFC, který koupil společně s Robem McElhennym. V březnu 2023 se Reynoldsovi podařilo prodat Mint Mobile společnosti T-Mobile za 1,35 miliardy dolarů, z čehož herec obdržel 300 milionů dolarů. Přestože již není majitelem, zůstává tváří značky a pokračuje v její propagaci, takže na ní i dál vydělává. Maximum Effort Marketing se zatím etablovala jako lídr v oblasti kreativního marketingu. Zaměřuje se na rychlé, emocionálně rezonující kampaně, které spojují humor, autenticitu a reagují na aktuální události.

Kate Hudson & Fabletics

Herečka Kate Hudson spojila vášeň pro sport se svým podnikáním.Herečka Kate Hudson spojila vášeň pro sport se svým podnikáním. | Zdroj: Fabletics

Herečka Kate Hudson se v roce 2013 rozhodla investovat do světa athleisure a spoluzaložila značku Fabletics, zaměřenou na sportovní oblečení, včetně podprsenek, legín a šortek. Kromě toho se drobná blondýna stala veřejnou tváří značky, jelikož je sama zastánkyní aktivního životního stylu. V roce 2021 prohlásila, že jednoduše vsadila na sebe a podnikání v oblasti, kterou miluje a věří v ní.

Dnes, po více než deseti letech, je Fabletics jednou z nejpopulárnějších značek sportovního oblečení pro ženy, která se dokázala přizpůsobit aktuálním módním trendům a rozšířit nabídku i o pánské oblečení, lékařské pracovní oděvy a tvarovací spodní prádlo. Firma je nyní oceňovaná na přibližně pět miliard dolarů a blíží se miliardovým ročním tržbám.

Jessica Alba & Honest Company

Jessica Alba s produkty Honest Company.Jessica Alba s produkty Honest Company. | Zdroj: Honest Company

Další hollywoodská hvězda Jessica Alba založila značku Honest Company v roce 2011. Ve firmě využila především své zkušenosti z mateřství, jelikož začala vyrábět bezpečné a ekologické produkty pro děti. Společnost, která začala prodejem netoxických plen, si rychle vybudovala silnou reputaci díky svému zaměření na netoxické a udržitelné výrobky. V průběhu let se nabídka Honest rozšířila o domácí čisticí prostředky, kosmetiku, vitamíny či dětský nábytek.

V době své největší popularity byla Honest Company oceňována na 1,4 miliardy dolarů, její hodnota však spadla. I tak ale nyní činí přes 500 milionů dolarů. Firmu poznamenaly právní problémy, kterým čelila v minulosti, včetně žalob týkajících se syntetických složek v některých produktech.

Dwayne Johnson & Teremana, ZOA a XFL

Dwayne Johnson a značka jeho tequily Teremana.Dwayne Johnson a značka jeho tequily Teremana. | Zdroj: Teremana

Dwayne Johnson, známý akční herec, se v posledních letech etabloval i jako úspěšný majitel několika značek. Značku tequily Teremana založil v roce 2020, a i když je firma stále mladá, její hodnota přesahuje dvě miliardy dolarů. V prvním roce po uvedení na trh značka zaznamenala vůbec nejúspěšnější start v historii lihovin, když prodala přes 300 tisíc kartonů. V roce 2023 vstoupil do společnosti německý gigant Mast-Jägermeister, aby podpořil mezinárodní expanzi.

Kromě Teremany se Johnsonovi daří také v oblasti energetických nápojů – jeho značka ZOA letos překročila 100 milionů dolarů v tržbách a stala se nejrychleji rostoucím nápojem v tomto odvětví. V říjnu 2023 expandovala ZOA na kanadský trh. Navíc je Johnson spolumajitelem fotbalové ligy XFL. Cílem veškerých Johnsonových podnikatelských aktivit je podle herce vytvořit dědictví pro jeho děti. Na každé láhvi Teremany je vyražený nápis „TIJASI“, což jsou první dvě písmena jmen jeho tří dcer – Tiana, Jasmine a Simone. 

Kylie Jenner & Kylie Cosmetics

Kylie Jenner ve své reklamní kampani.Kylie Jenner ve své reklamní kampani. | Zdroj: Instagram

V klanu Kardashianových má téměř každý svou značku nebo hned několik firem. Kromě Kim se daří i její mladší sestře Kylie Jenner, která už v roce 2015 na trh uvedla svou kosmetickou firmu Kylie Cosmetics. Té se podařila drobná revoluce v tomto průmyslu, když začala jako první prodávat takzvané lip kity, tedy set rtěnky a odpovídající tužky na rty, což spotřebitelům usnadnilo nákupy. Díky silné přítomnosti na sociálních sítích a schopnosti využít miliony sledujících na Instagramu byla každá novinka okamžitě vyprodána. Přístup, založený na přímém prodeji a intenzivním marketingu, pomohl Kylie Cosmetics vybudovat loajální základnu zákazníků, a během několika let se značka stala synonymem pro trendy v kosmetice.

V roce 2019 se Kylie Jenner rozhodla prodat 51procentní podíl ve své značce společnosti Coty za 600 milionů dolarů, což vedlo k ocenění značky na 1,2 miliardy dolarů. Firmě se tím otevřela cesta ke globálním distribucím. Ačkoli se značka stala součástí větší korporace, Kylie zůstává její hlavní tváří a pokračuje ve vytváření nových produktů, také má svou módní značku Khy.

Gwyneth Paltrow & Goop

Herečka Gwyneth Paltrow má firmu Goop.Herečka Gwyneth Paltrow má firmu Goop. | Zdroj: Profimedia.cz

Držitelka Oscara Gwyneth Paltrow založila Goop v roce 2008 jako malý newsletter zaměřený na mindfulness a holistický životní styl. Po čtyřech letech se značka proměnila v online obchod, který začal nabízet nejen doplňky stravy a produkty pro zdraví, ale i luxusní produkty, jako jsou svetry za 595 dolarů nebo kousky její vlastní značky G. Label. Goop si postupně vybudoval silnou pozici v kulturním povědomí a stal se synonymem pro moderní wellness životní styl. I přes kontroverzní produkty, jako jsou jadeitová vejce, která tvrdila, že zlepšují hormonální a děložní zdraví, se značka stala velmi profitabilní.

Značka během své historie čelila kritice za propagování wellness praktik, které nebyly vědecky podložené, například napařování vagíny, a v roce 2018 byla dokonce pokutována částkou 145 tisíc dolarů kvůli neověřeným tvrzením o jadeitových vejcích. Přesto Goop v roce 2018 dosáhl hodnoty 250 milionů dolarů a Paltrow i nadále zůstala jeho tváří. V říjnu 2022 však oznámila, že i přes úspěch plánuje značku v budoucnu prodat, přičemž se přiznala, že ještě potřebuje několik let, než k tomu dojde.

Hailey Bieber & Rhode

Hailey na reklamním snímku.Hailey na reklamním snímku. | Zdroj: Profimedia.cz, Instagram

Modelka Hailey Bieber, která si vzala zpěváka Justina Biebera, v roce 2022 uvedla na trh kosmetickou značku Rhode s cílem nabídnout veřejnosti kvalitní a jednoduché produkty pro péči o pleť. Rhode se od svého vzniku profiluje jako značka, která upřednostňuje minimalistický přístup, transparentnost a přípravky, které podporují zdravou a hydratovanou pleť prostřednictvím pečlivě vybraných ingrediencí. Hailey Bieber, která je hlavní tváří značky, nejen propaguje produkty na svých sociálních sítích, ale také se aktivně podílí na vývoji každého výrobku.

V roce 2024 se modelce podařilo prodat značku za jednu miliardu dolarů, ve firmě ale zůstala jako její tvář i kreativní ředitelka. Vzhledem k expanzi na mezinárodní trhy se očekává, že Rhode bude i nadále růst a posilovat svůj vliv v kosmetickém průmyslu.

Bono & Elevation Partners

Zpěvák Bono je úspěšným investorem.Zpěvák Bono je úspěšným investorem. | Zdroj: Profimedia.cz

Zpěváka Bona všichni znají díky kapele U2, slunečním brýlím a aktivismu, ale málokdo ví, že je spoluzakladatelem soukromé společnosti Elevation Partners, která investuje do médií a technologií. Podle agentury Bloomberg firma už investovala nejméně 1,76 miliardy dolarů. V jejím portfoliu jsou jména jako Palm, Inc., Facebook, Forbes a Yelp. The Independent uvedl, že skupina jen z investice do Facebooku vydělala 1,4 miliardy dolarů.

Začít diskuzi