Na stravenky se snaží nalákat zaměstnance už i menší firmy

Stravenky (ilustrační foto)

Stravenky (ilustrační foto) Zdroj: Profimedia.cz

Kvůli vysoké konkurenci na trhu práce jsou i menší firmy nuceny přetahovat se o zaměstnance a nabízet jim nové benefity jako například stravenky. Snaží se dohnat větší firmy, které už stravenky nabízejí téměř všechny.

Jen v posledních třech letech začalo stravenky nabízet dalších 26 procent všech menších firem pod padesát zaměstnanců. Vyplývá to z průzkumu společnosti PPM Factum pro firmu Edenred, která zaměstnanecké výhody pro firmy zprostředkovává.

Noví odběratelé přibyli i mezi většími firmami se stovkami či tisícovkami pracovníků. Stravenky u takových firem v posledních třech letech zavedlo dalších dvanáct procent z nich.

„Malé podniky nabízejí stravenky zaměstnancům proto, aby byli konkurenceschopné s většími firmami a institucemi, které mají propracovanou politiku firemních benefitů. I malí zaměstnavatelé si navíc začínají uvědomovat, že zajištění kvalitního stravování má vliv na pracovní výkony zaměstnanců,“ uvádí generální ředitel Edenredu Martin Bulíř.

V malých firmách do padesáti zaměstnanců dostává stravenky 69 procent pracovníků, ve velkých firmách se stovkami pracovníků 95 procent. Tento rozdíl byl ale ještě před několika lety podstatně vyšší.

„Malých firem se stravenkami přibývá výrazně rychleji, a to zejména v posledních měsících,” pokračuje Bulíř. Stravenky chce letos podle průzkumu zavést dalších sedm procent malých firem.

Rozdíl mezi menšími a většími firmami přetrvává také u dalších benefitů, jako jsou příspěvky na sport nebo kulturu. Z menších firem je nabízí čtvrtina, u větších to je téměř polovina. Důvodem může být obava z administrativní náročnosti, která je však často neoprávněná. Příkladem je například nová platforma platební stravenkové karty, díky které odpadá administrativa s rozdělováním poukázek.