Fischer loni zvýšil zisk o čtvrtinu, pomohl větší zájem o Slovensko

Boeingy Fischer Air během své nucené odstávky na pražském letišti

Boeingy Fischer Air během své nucené odstávky na pražském letišti Zdroj: Honza Groh, Wikimedia Commons (CC BY-SA 3.0)

ČTK
Zisk cestovní skupiny Fischer stoupl loni o 25 procent na 105,4 milionu korun. Tržby v Česku a na Slovensku se zvýšily o 22 procent na 3,98 miliardy korun. Vyplývá to z účetní závěrky firmy sestavené podle mezinárodních standardů účetního výkaznictví. Loni společnost přepravila 283 482 lidí.

„Rok 2015 byl zvláště ovlivněn růstem letního kontingentu k moři (+25 procent klientů), růstem Slovenska (+50 procent obratu),“ uvedla firma ve výroční zprávě. Prodej leteckých zájezdů do exotických destinací oproti roku 2014 zaznamenal nárůst počtu klientů o 76 procent. Lyžařské zájezdy a letní zájezdy vlastní dopravou pod značkou Nev-Dama rostly o 12 procent.

Letos čeká cestovní kancelář tržby, počet přepravených osob a ziskovost na úrovni roku 2015. „Růstu v roce 2016 zabraňuje situace na trhu cestovních služeb po sérii teroristických útoků po celém světě v posledních devíti měsících,“ uvedla firma ve zprávě. I přesto ale čeká navýšení tržního podílu. Nárůst prodejů exotických zájezdů by měl dosáhnout 30 procent.

Cestovní skupina Fischer je členem finanční a investiční skupiny KKCG. Sdružuje značky Fischer, Nev-Dama, Privileq a eTravel.cz. Fischer patří spolu s Exim tours a CK Čedok mezi největší tuzemské cestovní kanceláře. Tržby Exim tours loni klesly kvůli nižším cenám zájezdů o sedm procent na čtyři miliardy korun. ´

Zisk před zdaněním se snížil meziročně o desetinu na 157 milionů korun. CK Čedok loni prohloubila ztrátu na 160 milionů korun z předloňských šesti milionů. Tržby klesly o 21 procent na 1,96 miliardy korun. Letos CK očekává, že vytvoří zisk.

Trh se zahraničními zájezdy v Česku letos klesl o nejméně deset procent, odhadla to na začátku září Asociace cestovních kanceláří ČR. Za úbytkem cest do ciziny stály hlavně obavy lidí o bezpečnost v řadě zemí, zejména v Egyptě a v Turecku, naopak rostly destinace jako Španělsko a Bulharsko.