Plánujeme spuštění nové služby Dáme rozvoz, říká Fingl z Dáme jídlo | E15.cz

Plánujeme spuštění nové služby Dáme rozvoz. Kurýři budou moci pracovat celý den, říká Fingl z Dáme jídlo

Anna Kanta

Sdílet na Facebook Messenger Sdílet na LinkedIn
Vstoupit do diskuze
0

Rozvážková společnost Dáme jídlo uvažuje nad spuštěním nové služby, která by měla zákazníkům či firmám zajistit rozvoz čehokoliv a kamkoliv. Společnost by tak kurýrům umožnila celodenní práci. Firma Dáme jídlo se teď v čele s jejím šéfem Filipem Finglem soustředí především na oblast rychlého rozvozu, kterému silně věří i konkurenční Wolt či Bolt. „Letos plánujeme otevření dalších Dáme marketů primárně v centru Prahy,“ uvádí Fingl.

Zatímco se během pandemie firmě výrazně zvedly tržby a mohlo by se zdát, že se firmě značně daří, Fingl naopak upozorňuje, že jim v souvislosti s covidem vzrostly některé zcela nové náklady, se kterými nikdo před pandemií nepočítal. Takové náklady se pojily především s proticovidovými opatřeními. Společnost ale také bojuje s počtem kurýrů. 

„S počtem kurýrů bojujeme už několik let. Je to čím dál tím složitější problém k vyřešení, i tak se nám ale daří jejich počty postupně navyšovat. Loni jsme měli zhruba 3500 kurýrů, letos jsme už na počtu 3800,“ říká Fingl. Podle něj má firma nevýhodu v tom, že nemá úplně stabilní byznys přes celý den. Na to však navázal s tím, že aby kurýrům společnost nabídla práci na celý den, mají v plánu spuštění nové služby s názvem Dáme rozvoz.

Češi si nejvíce objednávají obědy a večeře. To ale znamená, že kurýr nemůže pracovat celý den a vznikají mu tam takzvaná hluchá místa. „My se ale snažíme kurýrům zajistit práci na celý den. Snažíme se rozšířit „špičky“ i záběr toho, co rozvážíme,“ uvádí Fingl. Konkrétní termín spuštění služby Dáme rozvoz ani její bližší specifikace však zatím Fingl nepřiblížil.

Už v loňském roce Fingl tvrdil, že společnost cílí na rozvoz všeho, co dává smysl. Poté, co loni firma uvedla do provozu hned několik Dáme marketů, tedy vlastních potravinových skladů, ze kterých kurýři dovážejí jakékoliv potraviny i drogistické zboží zákazníkům, letos uvažuje nad otevřením dalších marketů. V Praze má firma Dáme jídlo zatím jedenáct marketů, konkurenční Wolt má dva a Bolt má v Praze tři markety.

Rychlému rozvozu potravin věří například i konkurenční Bolt. „V Praze byl Bolt Market spuštěn těsně po Vánocích. Podle toho, jaký růst zatím zažíváme, osobně produktu věřím na 120 procent,“ říká Karel Složil z Bolt Marketu v Česku. Uvedl, že letos firma pokryje celou Prahu a rozšíří se do dalšího města na Moravě. 

Masivní zájem zákazníků o rychlý dovoz potravin potvrzuje i společnost Wolt, která letos chce svůj počet marketů v Praze zdvojnásobit a chce expandovat do dalších českých větších měst. „Největší zájem zákazníků však zatím pozorujeme především v Praze a Brně, proto své síly soustředíme zatím nejvíce v těchto městech,“ uvádí ředitelka pro Wolt Market v Česku a na Slovensku Jana Trnovská.

Společnost Dáme jídlo rovněž plánuje otevření dalších kamenných prodejen v Praze. „V tomto roce máme v plánu otevření našeho Dáme marketu na dalších místech, ovšem velmi pečlivě vybíráme, jaká místa to budou. Jsou určité oblasti, ve kterých si lidé rádi objednávají, jako například Praha 4,“ zmiňuje Fingl s tím, že v této pražské oblasti je Dáme Market zatím nejúspěšnější. „Obecně teď řešíme rozšíření našeho Dáme marketu ve městech, kde by to dávalo smysl a konkrétně také například v centru Prahy,“ dodává Fingl.

Co se týká sortimentu v těchto marketech, Bolt Market a Dáme Market se soustředí nejvíce na potraviny nebo na zboží denní spotřeby, nebrání se však ani květinám nebo drobné elektronice. Wolt Market má sortiment zatím nejširší, nabízí například i erotické pomůcky. „Máme širokou nabídku partnerů v různých segmentech – například knihkupectví, šperky, interiérové doplňky nebo i oblečení. Všechny tyto kategorie obchodů by člověk našel ve svém nákupním středisku, a proto je chceme mít i na Woltu,“ vysvětluje šéf české pobočky Woltu Jan Foret.

V souvislosti s hustým provozem v Praze a dražšími palivy i energiemi musí firma řešit také co nejvýhodnější a nejrychlejší formu rozvozu. Společnost Dáme jídlo se prozatím zbavila elektromobilů z praktických důvodů a nahradila je vozy s pohonem na CNG. Budoucností jsou však podle Fingla jednostopé dopravní prostředky. „Provoz jednostopých vozidel je pro nás určitě výhodný. Kurýři jsou rychlejší, a navíc dnes se už i zlepšují v Praze podmínky například pro cyklisty, takže využívání kol nebo skútrů je pro naši společnost určitě důležité,“ vysvětluje Fingl.

„Například v centru vidíme na našich rozvozech, že kurýři na kolech nebo skútrech jsou prostě rychlejší,“ tvrdí Fingl a zároveň vysvětluje, že kola nebo elektroskútry jsou v současné době výhodnější také v souvislosti s cenami paliv. Podle něj jsou jednostopá vozidla na elektřinu budoucností.

V loňském roce společnost Dáme jídlo skončila poprvé v historii v provozním zisku. Na výnosech loni firma získala přibližně 1,3 miliardy korun na výnosech, odhady na výsledky za letošní rok si však zatím šéf firmy Filip Fingl netroufá odhadovat. „Situace je dnes na trhu tak dynamická, že si neodvažuji říct, jaké tržby či obrat budeme mít letos, ale rádi bychom se pohybovali minimálně ve stejných číslech jako v minulém roce,“ dodává Fingl.

S předplatným můžete mít i tento exkluzivní obsah

Newslettery