Wolt i Dáme jídlo začaly vozit „last minute“ kosmetiku | E15.cz

Přivezte mi rtěnku „last minute”. Wolt i Dáme jídlo začaly vozit kosmetiku

Klára Sudová

Sdílet na Facebook Messenger Sdílet na LinkedIn
Vstoupit do diskuze
1

Než se začnete připravovat, objednáte si v e-shopu rtěnku a před odchodem z domu už ji máte u sebe. Taková je myšlenka některých prodejců kosmetiky. Aby své produkty dostali k zákazníkům co nejrychleji, spojují síly se službami, jako je Wolt či Dáme jídlo. Služba už je velmi populární také ve Spojených státech.

 

 

Prostřednictvím Woltu už můžete objednávat kosmetiku v Praze, Brně, Ostravě, Olomouci, Plzni nebo Liberci. V plánu je ovšem rozšíření služby i do všech dalších měst, ve kterých Wolt působí.

„Momentálně spolupracujeme exkluzivně s několika kosmetickými značkami, jako je například LUSH, L’Occitane, Havlíkova apotéka, Ryor, FAnn Beauty Atelier nebo The Body Shop. V blízké době pak plánujeme do nabídky zařadit produkty české značky Manufaktura či polské společnosti Ziaja, která se specializuje na výrobky šetrné ke kůži i životnímu prostředí – vyrábí například produktové řady z kozího mléka,“ přibližuje nabídku společnosti Wolt její generální ředitel pro Českou republiku Jan Foret.

Že je o kosmetiku a její rozvoz zájem, potvrzují i čísla společnosti. „Zájem o rozvoz kosmetiky na Woltu dynamicky roste a spolu s potravinami představuje velmi oblíbenou součást naší nabídky v oblasti retailu. Největší nárůsty prodeje kosmetiky zaznamenáváme během speciálních dnů jako Valentýn, Den matek, MDŽ nebo První máj. V letošním roce stoupl prodej kosmetických produktů v těchto dnech až o 300 procent,“ dodává Foret.

Z konkrétních produktů jednoznačně vítězí přírodní a kvalitní kosmetika, které Wolt dává přednost i při výběru svých partnerů. Mezi zákazníky jsou oblíbené hlavně produkty do koupele a dárkové zboží jako parfémy, krémy nebo dárkové sety. 

Pozadu nezůstává ani projekt Dáme jídlo, který prostřednictvím letos spuštěné služby Dáme market rovněž rozšiřuje pole své působnosti. A mimo jiné vstupuje právě i do světa kosmetiky.

„Nějakou kosmetiku už prostřednictvím služeb Dáme jídlo i Dáme market nabízíme. Na portálu Dáme jídlo jde v tuto chvíli především o obchody s kosmetikou z konopí, která je velkým hitem. V rámci platformy Dáme market potom nabízíme běžnou kosmetiku a chceme tento sortiment dále rozšiřovat, například o vánoční kosmetické balíčky. Kromě toho probíhají jednání se dvěma velkými kosmetickými značkami, které bychom rádi zařadili do nabídky,“ upřesňuje Filip Fingl, výkonný ředitel společnosti Dáme jídlo.

Kosmetika přitom není jedinou oblastí, ke které společnost upírá svou pozornost. „Naším cílem v Dáme jídlo je dovézt spotřebitelům v co nejkratší době všechno, co potřebují. Nabrali jsme spoustu partnerů v rámci obchodů, máme tam strategické firmy, jako jsou Tesco Expres, Žabka nebo Sklizeno. V jednotlivých městech si poté vybíráme lokální obchody, které jsou mezi zákazníky oblíbené. V tuto chvíli jednáme s velkými hráči v oblasti hraček a pet foodu, kteří by se na naší platformě měli objevit v horizontu asi tří týdnů,“ dodává Fingl. Službu Dáme market mohou aktuálně využít zákazníci v Praze, Olomouci, Brně a nově i v Plzni. 

Rychlost dodání a pohodlí zákazníků dnes v e-commerce znamenají jedny z největších konkurenčních výhod. Uvědomují si to úplně všichni, a právě proto značky jako Estée Lauder, Mac Cosmetics nebo Sephora přistoupily k zajímavému kroku. Estée Lauder od letošního května spolupracuje se společností Uber, Sephora už loni v létě vsadila na Instacart a v Mac Cosmetics navázali loni v říjnu spolupráci se službou Postmates, kterou posléze koupil Uber za 2,65 miliardy dolarů. 

Potenciál kosmetických společností ukázala mimo jiné pandemie, která v porovnání s jinými odvětvími ovlivnila tento sektor jen minimálně. Kromě toho naplno odstartovala zájem zákazníků o rychlé a pohodlné doručení produktů přímo domů. Nejedná se přitom o žádnou novinku, partnerství s Uberem a s dalšími společnosti už ve Spojených státech navázal třeba Gucci, LVMH, Mac Cosmetics, H&M, Body Shop, Walmart nebo Amazon Prime. Až s pandemií se ovšem doručení v rámci téhož dne stalo standardem. 

Jak pandemie změnila e-commerce v Česku?

Jak pandemie změnila e-commerce v Česku?

Zájem o služby je obrovský, což dokazují i data společnosti Uber. Ta hlásí meziroční růst rozvozu o 150 procent. Společnost Instacart, která doručuje objednávky z přibližně pěti set obchodů Sephora, v roce 2020 údajně generovala čisté zisky ve výši 1,5 miliardy dolarů. Některé obchody s oblečením už nabízejí službu, kdy kurýr po okamžitém doručení zásilky ještě počká, než si zákazník vše v klidu vyzkouší. Jinde se snaží zkrátit dodací lhůtu na pouhou půlhodinu. Firmy zkrátka začínají soutěžit, která vynikne mezi konkurencí a nabídne zákazníkům lepší uživatelský zážitek. Protože právě ten rozhoduje o tom, kdo se příště vrátí. 

Kromě rychlého a pohodlného dodání teď kosmetické společnosti hledají i další cesty, jak se snáze dostat ke svým zákazníkům. Volí proto spolupráci s marketplace platformami i s některými maloobchodními řetězci. Revlon v červenci oznámil spolupráci se StockX, platformou pro opětovný prodej, na které nyní prostřednictvím modelu DropX mohou značky prodávat své produkty. Ulta Beauty je od tohoto srpna k dispozici v prodejnách a e-shopu Target, Sephora je nově k dostání v obchodech řetězce Kohl’s a do konce roku takto plánuje navázat spolupráci s více než dvěma sty pobočkami. 

Sephora už podobným způsobem expanduje i do Evropy. V závěru letošního roku by prostřednictvím spolupráce s módním obchodem Zalando ráda přivedla do Německa tři sta prestižních značek. V dalších zemích, ve kterých Zalando působí, tedy zřejmě i v České republice, by se měly objevit v průběhu roku 2022. Je to první partnerství svého druhu a je jistě jedním z nástrojů, jak by Zalando mohlo dosáhnout svého dlouhodobého cíle, tedy být do roku 2030 evropským lídrem v oblasti krásy. 

Autor: Klára Sudová

S předplatným můžete mít i tento exkluzivní obsah