Slevomat změnil obchodní strategii a vydělal o polovinu více

Ředitelka Slevomatu Marie Havlíčková

Ředitelka Slevomatu Marie Havlíčková Zdroj: Anna Vackova

Ilustrační foto
Ilustrační foto
Ilustrační foto
4
Fotogalerie

Jednička tuzemského trhu slevových portálů Slevomat loni výrazně zlepšila své hospodaření. Skoro deset let stará firma dosáhla zisku 121 milionů korun, meziročně byl téměř o polovinu vyšší. Zvýšila rovněž tržby, a to o 114 milionů na 644 milionů korun.

„Nejlepší historický výsledek byl dosažen díky tržbám, které rostly rychleji než náklady, a to díky efektivnějšímu využívání platformy,“ řekla deníku E15 šéfka Slevomatu Marie Havlíčková. Portál v posledních letech výrazně změnil obchodní strategii, spíše než na slevy se přeorientoval na prodej zážitků. K těm nejpoptávanějším loni patřily zájezdy, wellness pobyty či masáže.

„Slevy nesledujeme, a dokonce je ani ve většině případů neukazujeme, i když nabídky zvýhodněny jsou. Hlavní je pro nás hodnota služby za danou cenu,“ doplnila Havlíčková. Na Slevomatu loni nakoupilo osm set tisíc zákazníků. Portál také koncem loňského roku založil vlastní cestovní kancelář Zanzo, která prodává zájezdy do exotických destinací.

Slevomat se nyní zaměřuje na stávající trhy, především na získání dominantního postavení na Slovensku. Firmu, kterou založili podnikatel Tomáš Čupr a investiční skupiny Miton a Enern, předloni koupila britská společnost Secret Escapes specializovaná na cestování.

Trh portálů se slevami prošel v tuzemsku výraznou konsolidací. Zatímco v roce 2011 mohli Češi nakupovat na  222 webech, do loňska se jejich počet ztenčil až na 21. 

Vyplývá to z dat vyhledávače slev Skrz. „Souhrnný roční obrat serverů z původního trhu slevových portálů se od roku 2013 drží stabilně kolem tří miliard korun,“ uvedl dříve Matěj Dvorský, ředitel Skrz.cz, podle kterého loni dvě třetiny trhu patřily Slevomatu. Na tuzemském trhu působí také například slevové weby Pepa.cz, Zlaté Slevy nebo Slevy Dnes.

Češi loni v celém segmentu internetových obchodů utratili přes 133 miliard korun, meziroční růst se přiblížil jedné pětině. Vyplývá to z údajů Asociace pro elektronickou komerci.