Slevomat mění strategii. Dává slevám sbohem

Slevomat se nyní více orientuje na zážitky a cestování

Slevomat se nyní více orientuje na zážitky a cestování Zdroj: Slevomat

„Jen samotná sleva jako fungující byznys model nestačí. Z firmy se v průběhu let stal inspirační a zážitkový portál,“ říká ředitelka Slevomatu Marie Havlíčková.
Lídr skomírajícího trhu slevových serverů Slevomat.cz mění devět let po vzniku trhu hromadného nakupování obchodní strategii. Prodej slevových kupónů se dostávají do pozadí. Prim hraje prodej pobytů a zážitků.
Nové kanceláře Slevomatu
Nové kanceláře Slevomatu
Nové kanceláře Slevomatu
8
Fotogalerie

Lídr skomírajícího trhu slevových serverů Slevomat.cz mění devět let po vzniku trhu hromadného nakupování obchodní strategii. Prodej slevových kupónů se dostává do pozadí, prim nyní hrají pobyty a zážitky.

„Jen samotná sleva jako fungující byznys model nestačí. Z firmy se v průběhu let stal inspirační a zážitkový portál,“ uvedla ředitelka Slevomatu Marie Havlíčková.

Změnu orientace připravoval Slevomat několik let. Ve hře bylo dokonce přejmenování. Stávající značku ale nakonec vyhodnotil jako natolik zavedenou, že by změna znamenala riziko.  

Slevomat založili v roce 2010 podnikatel Tomáš Čupr a investiční skupiny Miton a Enern. Předloni firmu koupila britská společnost Secret Escapes. Ta se specializuje na cestování.

„Naplno spolupracujeme v rámci skupiny Secret Escapes a zveřejňujeme pobytové balíčky v rámci Polska, Maďarska, Chorvatska. O Polsko je mezi zákazníky obrovský zájem a od začátku roku jen prodeje polských hotelů rostou meziměsíčně o padesát procent,“ dodala šéfka Slevomatu Havlíčková.  

Místo slev vidí společnost větší potenciál rovněž ve službách. Slevomat představil plán na vytvoření největší společné platformy pro drobné živnostníky. Spojí je jednotným rezervačním systémem.

Trh hromadného nakupování zažil vrchol v roce 2011, tedy rok po svém vzniku. Tehdy bylo v Česku podle vyhledávače slev Skrz.cz 222 slevových portálů. Nyní jich je sotva desetina.

„Dnes už bych skoro nemluvil ani o slevovém trhu. Naprostá většina původních portálů na slevovém trhu zanikla. Stejně skončil také zájem o dříve populární nabídky jako tataráky a žebírka ve slevě,“ komentoval stav trhu Michal Hardyn, ředitel cashbackového portálu Tipli.cz.