Slevový nakupvakci.cz skončil a míří do insolvence

Práce s počítačem, ilustrační foto

Práce s počítačem, ilustrační foto Zdroj: CC BY SA 2.0: Andrew_Writer via Flickr

Oficiální facebookový profil už ve středu ráno nefungoval.
Webové stránky nakupvakci.cz ve středu v 10 hodin.
internet, počítače, IT
4
Fotogalerie

Jeden z největších tuzemských slevových portálů NakupvAkci.cz ukončil činnost a připravuje návrh na insolvenci. Portál to uvedl na svých internetových stránkách. "Omlouváme se všem zákazníkům i obchodním partnerům, ale naše společnost byla nucena po šesti letech provozu ukončit svou činnost," uvedla firma. Důvod krachu provozovatel neuvedl.

Jako první o problémech nakupvakci.cz informoval deník E15. Společnost Garuma ve středu z webu stáhla všechny nabídky zlevněného zboží. Na facebookovém účtu portálu, který firma smazala, se množily stížnosti klientů a obchodních partnerů ohledně pozdních plateb či nedodání zboží. Loni byl NakupvAkci na třetím místě mezi slevovými servery s podílem na trhu přes devět procent.

"V současné době připravujeme návrh na insolvenci. Klienti, jejichž závazky dosud nebyly uspokojeny, proto žádáme, aby se obrátili na insolvenční soud s přihláškou pohledávky," uvedla firma Garuma, která portál provozuje.

Vyhledávač slev Skrz.cz ukončil s portálem NakupvAkci.cz spolupráci preventivně již v listopadu kvůli rostoucímu počtu negativních recenzí zákazníků. V recenzích na Skrz.cz si na údajně podvodné jednání serveru stěžují desítky lidí.

Česká obchodní inspekce obdržela v průběhu roku desítku stížností od nespokojených klientů portálu. "Stěžovali si v drtivé většině na to, že nedostali zaplacené zboží nebo službu," uvedl mluvčí inspekce Jiří Fröhlich. Podle něj se ale klienti v tomto případě musí obrátit na policii či soud.

Na slevovém trhu skončilo za posledních šest let několik malých a i významných hráčů. Podle Petra Sýkory ze slevového serveru Pepa.cz je zjevné, že udržení stabilní pozice na trhu si žádá určitou obchodní transformaci, není možné pokračovat v nabízení slev stejným způsobem jako doposud. "Trend směřuje k tomu zaměřovat se více na individuální nabídku formou volby z různých balíčků zboží a služeb spíše než na samotnou slevu. Dále začíná mít velký význam zapojení menších a středních firem a českých výrobců," uvedl Sýkora.

Podle ředitelky Slevomatu Marie Chytilové trh pokračuje v konsolidaci. "Tu pravděpodobně podpoří i zavedení elektronické evidence trh," uvedla Chytilová.

Z žebříčku slevových serverů předloni vypadl tehdy třetí největší portál Zapakatel.cz, který ukončil činnost. Počet aktivních slevových serverů v Česku klesl na 40. Obrat slevového trhu se pohybuje kolem 3,5 miliardy korun ročně.