Supermarketům Albert se v Česku propadl zisk o více než půl miliardy

Albert loni ke konci roku provozoval 324 prodejen, které zásoboval ze svých tří distribučních center.

Albert loni ke konci roku provozoval 324 prodejen, které zásoboval ze svých tří distribučních center. Zdroj: Albert

Davy lidí nakupujících v hypermarketu Albert na pražském Chodově (31. 10. 2020)
2
Fotogalerie

Společnost Albert Česká republika loni meziročně zvýšila tržby o pět procent na 55,3 miliardy korun. Zisk po zdanění jí klesl o 552,5 milionu na 95,9 milionu korun. Vyplývá to z výroční zprávy zveřejněné ve Sbírce listin.

Firma patřící pod společnost Ahold Delhaize podle svého vyjádření investovala do renovací i otevření nových prodejen, robotizace a digitalizace, a to v obchodech, zázemí i logistice. „Provozní zisk ovlivnil zejména růst mzdových nákladů,“ upřesnil mluvčí sítě Albert Jiří Mareček.

Albert loni ke konci roku provozoval 324 prodejen, které zásoboval ze svých tří distribučních center – v Klecanech, Olomouci a Hradci Králové. Součástí společnosti bylo také 13 čerpacích stanic.

Firma zaměstnávala zhruba 17 tisíc lidí. Osobní náklady oproti roku 2018 vzrostly o 12,5 procenta na 5,6 miliardy korun, z čehož zhruba čtyři miliardy tvořily náklady na mzdy. Albert podle Marečka zvýší investice do mezd i v příštím roce, od ledna dostanou provozní zaměstnanci přidány minimálně tři procenta, v průměru zvýšení dosáhne šesti procent.

Do hospodaření v letošním roce se podle Marečka promítnou náklady stovek milionů korun do proticovidových opatření, zejména za dezinfekci, úklidové služby, instalaci plexiskel a nákup ochranných pomůcek. Podle výroční zprávy společnost od konce letošního března umožnila všem svým podnájemcům odklad nájemného z důvodu přerušení provozu.

Mezi největší potravinářské řetězce v Česku patří Lidl a Kaufland z německé maloobchodní skupiny Schwarz. Dále na tuzemském trhu působí například Penny Market, Tesco, Billa či Globus.