Večerka on-line. Dáme jídlo rozjíždí vlastní internetový obchod

Nový on-line obchod společnosti Dáme jídlo

Nový on-line obchod společnosti Dáme jídlo Zdroj: Dáme jídlo

Šéf projektu Dmart společnosti Dáme jídlo Mikolaj Komorowski
Šéf projektu Dmart společnosti Dáme jídlo Mikolaj Komorowski
První část Prahy, kde je možné si objednat z Dmartu.
Nový on-line obchod společnosti Dáme jídlo
Nový on-line obchod společnosti Dáme jídlo
6
Fotogalerie

Společnost Dáme jídlo rozjíždí pod názvem Dmart on-line obchod převážně s potravinami, které chce zákazníkům doručovat objednávky do třiceti až čtyřiceti minut. Nyní začíná z prvního skladu v Praze rozvážet do přilehlých částí města. Do konce roku chce mít pokrytou celou metropoli a poté jít do dalších měst po celé republice.

„Dmart si můžeme představit jako malou večerku optimalizovanou na on-line provoz. Chceme vybudovat platformu, jejímž prostřednictvím dostanete cokoliv, co chcete, do třiceti až čtyřiceti minut. Velkou částí budou potraviny jakéhokoli druhu,“ uvádí šéf Dáme jídlo Filip Fingl. Platformu využije jak nyní budovaný Dmart, tak další obchody, jako Tesco Expres, květinářství a podobně.

První sklad Dmartu podle šéfa projektu Mikolaje Komorowskiho pokrývá část Prahy 4 a Prahy 10, celé Nusle a Michli. „Nyní je v něm zhruba sedm set položek, hlavně suché výrobky, dále drogistické, mražené, chlazené. Velmi rychle ho budeme rozšiřovat o čerstvé potraviny. Celkem plánujeme mít kolem pěti tisíc položek,“ popisuje.

Pro další sklady už má Dáme jídlo vyhlédnuté lokality v centru Prahy či na Praze 6. Celkem jich bude osm, přičemž konečné poloze všech skladů přizpůsobí firma rozvozové zóny tak, aby mohla pokrýt celé hlavní město. „V mimořádných případech se pak může stát, že se někde objeví slepý bod a zóna v tomto konkrétním místě bude muset být rozšířená tak, že některá adresa bude mít doručení do čtyřiceti či padesáti minut,“ popisuje Komorowski.

Dalším městem v pořadí bude Brno, posléze se přidají Ostrava a další. Sklady mají být celkem malé, od 200 do 400 metrů čtverečních. Důvod je nejen finanční, stojí méně, ale i ten, aby nakládka zboží netrvala dlouho.

Do konce března bude doprava zboží z Dmartu zdarma, poté lidé zaplatí 39 korun. „Byznys model máme nastaven na 69 korun maximálně, přes to nepůjdeme,“ dodává Komorowski s tím, že cena dopravy bude zároveň zákazníky tlačit k většímu nákupu. 

Nejmenší možná hodnota nákupu bude pro začátek stanovena na 99 korun, do budoucna je možné zvýšení maximálně na 149 korun. Šéf nového projektu počítá s tím, že cena průměrného košíku bude zpočátku 350 až 400 korun. Tedy více, než je průměrný nákup ve večerce a méně, než je ve větší prodejně.

V nabídce má nyní Dmart hlavně potraviny a zatím minimální část tvoří nepotravinářské zboží typu alobal, tužkové baterie nebo pečicí papír. Dále se chce více soustředit na sortiment masa, uzenin a zeleniny.

„U zeleniny chceme mít co nejvíce předbalených věcí, na váhu se zatím prodávat nechystáme. V pečivu budeme mít i menší dodavatele, plánujeme spolupráci s lokálními pekárnami,“ dodává Komorowski.

Pokud jde o ceny, cílem není konkurovat velkým obchodním řetězcům. „Z našich kalkulací vyplývá, že v mnoha případech jsme schopni být při našich plánovaných maržích o trochu levnější než Košík či Rohlík, protože nemáme tak vysoké náklady a investice jako oni,“ přibližujeme šéf projektu. Na rozdíl od on-line prodejců, jako jsou Rohlík a Košík, totiž Dmart neponese celé náklady na dopravu. Bude se o ně dělit s Dáme jídlo, jehož flotilu bude minimálně v první fázi sdílet.

„Do budoucna ale chceme, aby měl Dmart speciální flotilu, která bude přizpůsobena i rozvozu mraženého a chlazeného zboží, když půjde o větší vzdálenost. Nyní nám zatím do deseti minut rozvozu postačují termo tašky,“ uzavírá šéf projektu.