Více než dva tisíce hospod získalo nový vzhled. Mění se i venkovské prodejny

Modernizovaný interiér

Modernizovaný interiér Zdroj: COOP

Restaurace Česká Brána na Děčínsku po rekonstrukci
Restaurace Česká Brána na Děčínsku po rekonstrukci
Hospoda Pod strání před a po redesignu
Pivní bar Pionýr v Plzni po změně
Pivní bar Pionýr v Plzni po změně
19
Fotogalerie

Méně poutačů, blikačů a dalšího nevkusu na fasádách restaurací. To je trend, který nastavil Plzeňský Prazdroj u hospod, kam dodává pivo. Celkem už vylepšil vzhled 2300 tuzemských restaurací a hospod.

Plzeňský Prazdroj loni zásadně změnil prezentaci svých značek ve veřejném prostoru. Na hospody a restaurace, kam dodává pivo, začal instalovat střídmější reklamu a ve spolupráci s jejich majiteli upravuje vzhled exteriéru podniků, aby snížili vizuální smog v ulicích měst a vesnic. 

„Jen od letošního ledna jsme ve spolupráci s hospodskými upravili přes dva tisíce podniků. Střídmější prezentace hospody, přehlednější označení, lepší navigace zákazníků a úspora energií. To jsou důvody, proč nás stále častěji kontaktují i samotní hospodští a chtějí změnu. Jen letos jsme na žádost hospodských připravili tisíc vizualizací s navrhovanými úpravami,“ říká Markéta Bláhová, která má projekt na starosti.

Změny exteriérů a výměna intenzivně svítících poutačů za uměřené reklamní prvky přináší i úspory. „Pokud počítáme všechny změněné provozovny, pak roční úspora elektřiny představuje 252 tisíc kilowatthodin, tedy asi tolik, kolik jí spotřebuje sto domácností. Vedle toho jsme si dali cíl snížit množství vyprodukovaného plastu, což se nám díky novým výstrčím daří. Jen letos jde o úsporu šestnácti metrů krychlových plastu, což je objem menšího bazénu u rodinného domku,“ dodává  Bláhová.

Restaurace, které procházejí postupnou vizuální změnou, nejsou jediné. S redesignem a nástupem moderního vzhledu přicházejí i dříve nevzhledné venkovské samoobsluhy COOP. Investice mnohde dosahují desítek milionů korun. 

„Výběr budovy k rekonstrukci je vždy dán místní situací a také tím, zda objekt vlastníme, či jsme v nájmu. Naším specifikem je také to, že je každá prodejna unikát, a vše se tak musí dělat individuálně,“ vysvětluje mluvčí sítě COOP Lukáš Němčík.  

Investice záleží na rozsahu rekonstrukce. „Drobné opravy se pohybují v řádu stovek tisíc a kompletní přestavby pak v řádu milionů až desítek milionů korun. Vysokou položku představují nové vybavení a technologie,“ vypočítává Němčík a dodává, že důvodů k modernizaci je několik.

Podstatné je podle něj zlepšení nákupního prostředí pro zákazníky a jejich komfort například díky lepší přehlednosti sortimentu. Druhým důležitým faktorem je zlepšení energetické náročnosti prodejen směřující k úsporám energií. „To jsou například realizace fotovoltaických elektráren nebo šetřicích technologií, takže již teď máme nízkoenergetické prodejny i v malých obcích,“ dodává mluvčí.

Podívejte se, jak vizuální smog hodnotí Adam Gebrian

Mall.tv