Zaměstnanci jako benefit preferují 13. plat. Zájem je ale také o sport

Peníze, koruny

Peníze, koruny Zdroj: Anna Vacková, E15

Sportovní aktivity nabízí jako zaměstnaneckou výhodu více než dvě třetiny českých firem. Plně je hradí třetina zaměstnavatelů a zbytek částečně dotuje. Vyplývá to z průzkumu Aon Benefit Survey 2017 mezi témeř čtyřmi stovkami firmam.

Mezi benefity, o které mají uchazeči o práci největší zájem, letos vede třináctý plat, příspěvky na bydlení a služební vůz i k soukromým účelům, zájem roste také o osobního kouče. Naopak stravenky již zaměstnanci považují za standard, nikoliv za benefit. Ukázal to průzkum personální agentury Grafton Recruitment, do kterého se letos v létě zapojilo 2259 respondentů ze všech krajů a 15 sektorů trhu. Loni byly nejoblíbenějším benefitem jazykové kur

V Česku roste i počet firem nabízejících  zaměstnancům kartu MultiSport, se kterou lze navštěvovat různá relaxační a sportovní zařízení. Tento benefit využívá nyní přes 62 tisíc zaměstnanců v téměř dvou tisícovkách firem. Od začátku roku činí růst karet pětatřicet procent.

„Benefitové karty pro sportovní aktivity podle průzkumu poskytuje méně než polovina podniků, zájem by přitom mělo až sedm z deseti zaměstnanců. Teambuildingové a sportovní aktivity podle stejného průzkumu nabízí téměř tři čtvrtiny firem, ale zájem ze strany zaměstnanců je nižší než poloviční,“ řekla Jitka Součková, manažerka agentury Grafton Recruitment.

Nadpoloviční většina respondentů průzkumu dostává benefity v hodnotě 1 499 korun, což je paradoxně k situaci na trhu práce pokles, neboť loni hodnota činila 1 999 korun. "Poklesla i očekávání ze strany zaměstnanců. Zatímco nadpoloviční většina loni očekávala benefity ve výši 4 499 korun, letos by jim stačila hodnota 3 999 korun. Rozdíl mezi realitou a očekáváním ovšem stále u nadpoloviční většiny zaměstnanců činí okolo 2 500 korun," vypočetla Součková.

Novým typem zaměstnaneckých benefitů jsou Dny zdraví. "Odehrávají se v různých místnostech ve firmě, které se dočasně promění na sportoviště. Nejčastěji firmy volí kombinaci cvičebních lekcí s trenéry, masáže, tělesnou analýzu pomocí profesionálního přístroje a sportovně-společenské hry," uvedla Jana Jakušev Šrýtrová z MultiSportu, která tyto akce pořádá.

"Podle našich statistik navštěvují Češi nejčastěji posilovny, skupinové lekce, bazén, wellness a badminton. Nedávno jsme zařadili do portfolia i bowling a službu sdílených kol Rekola," uvedl zakladatel a jednatel MultiSportu Marián Škripecký.

Firmy v Česku podle něj čím dál více dbají na to, aby zaměstnanci byli v psychické i fyzické pohodě. "Ideální je situace, kdy zaměstnavatel přispívá na sportovní benefit alespoň určitou částkou. Díky tomu se aktivizuje skupina, která s cvičením doposud z finančních důvodů nezačala nebo neměla tu správnou motivaci a příležitost," dodal Škripecký.