Starbucks, Pepsi a další. K bojkotu Facebooku se přidávají desítky globálních firem

Reklamu na Facebooku bojkotuje více než stovka firem, které tak protestují proti nedostatečnému boji proti projevům nenávisti na sociální síti.

Reklamu na Facebooku bojkotuje více než stovka firem, které tak protestují proti nedostatečnému boji proti projevům nenávisti na sociální síti. Zdroj: Reuters

Twitter a Facebook, ilustrační foto
S projevy nenávisti bojují i ostatní sociální sítě. Kvůli údajně pobuřujícím příspěvkům začala sociální síť Twitter mazat například některé z tweetů amerického prezidenta Donalda Trumpa.
3
Fotogalerie

Stopku svým reklamám na sociální síti Facebook dala už více než stovka společností a další se přidávají. Nově jde například o nápojářského giganta Pepsi a kavárenskou franšízu Starbucks. Firmy tak protestují proti nedostatečnému boji proti projevům nenávisti na sociální síti.

V tuto chvíli tak jde o více než 160 společností, které bojkotují sociální síť Facebook. Mezi nimi jsou například americká telekomunikační společnost Verizon Communications, společnost Coca-Cola či globální gigant Unilever. Výrobce slavného nápoje uvedl, že hodlá proti Facebooku „bojovat“ 30 dní, Unilever chce vydržet do konce roku.

Již dříve se do tohoto protestu, který si vysloužil vlastní hashtag #StopHateForProfit, přidala kosmetická společnost Dove, webový prohlížeč Mozilla Firefox nebo automobilka Honda. Nejnovější přírůstek v podobě kavárenské sítě Starbucks dokonce hodlá bojkotovat svou reklamu i na ostatních sociálních sítích. 

Šéf Facebooku Mark Zuckerberg sice slíbil, že se jeho společnost začne tomuto tématu více věnovat, nicméně podle expertů půjde o běh na dlouhou trať. Videa s citlivým nebo potenciálně urážejícím obsahem mají být více monitorována a opatřována dalšími bezpečnostními náležitostmi, doplnil Zuckerberg.

Reklamní bojkot Facebook zatím připravil o miliardy dolarů. Akcie společnosti Facebook logicky vzhledem k situaci neprožívají dobré období. Aktuálně klesly o více než osm procent na 216,08 korun za akcii.

S projevy nenávisti bojují i ostatní sociální sítě. Kvůli údajně pobuřujícím příspěvkům začala sociální síť Twitter mazat například některé z tweetů amerického prezidenta Donalda Trumpa. Ke stejnému kroku později přistoupily i další společnosti jako například Snapchat.