WarnerMedia se spojí s Discovery v transakci za 43 miliard dolarů. Většinu v nové firmě udrží AT&T

ATT, WarnerMedia, Dicovery

ATT, WarnerMedia, Dicovery Zdroj: profimedia.cz

ATT, WarnerMedia, Dicovery
ATT, WarnerMedia, Dicovery
3
Fotogalerie

Americká telekomunikační společnost AT&T v rámci transakce za 43 miliard dolarů (928,4 miliardy korun) oddělí svou mediální součást WarnerMedia do samostatné firmy a tu spojí s firmou Discovery. Zároveň o téměř polovinu sníží dividendu, což odráží snížení velikosti firmy. Uvedl to web CNBC

Akcionáři AT&T bodu mít v nové firmě nazvané Warner Bros. Discovery podíl 71 procent. Ke každé akcii AT&T, kterou vlastní, dostanou 0,24 akcie Warner Bros. Discovery.

AT&T mimořádně vyplatí dividendu 1,11 dolaru za akcii. To je méně než v předchozím roce, kdy dividenda činila 2,08 dolaru.

Jak bude vypadat investiční rok 2022?

Video placeholde
• Videohub

Dohoda o vyčlenění WarnerMedia byla oznámena už loni, finanční podrobnosti ale byly zveřejněny až teď. Transakce by měla být dokončena ve druhém čtvrtletí.

AT&T v roce 2018 koupila mediální konglomerát Time Warner za 85 miliard dolarů. Akvizicí se snažila vytvořit mediální a telekomunikační gigant, který by kombinoval obsah a distribuci. To se ukázalo jako nákladná strategie, protože firma se současně snažila rozšířit bezdrátové služby nové generace. AT&T se kvůli svým ambicím také výrazně zadlužila.

Transakce má vysoké zadlužení AT&T pomoci snížit. Ve čtvrtém čtvrtletí čistý dluh firmy činil 156,2 miliardy dolarů. V letošním roce také AT&T plánuje kapitálové výdaje 20 miliard dolarů - investovat chce hlavně do širokopásmových internetových služeb a bezdrátových sítí 5G.

Spojením WarnerMedia a Discovery vznikne mediální podnik, jenž bude schopen konkurovat i firmám Netflix a Walt Disney. Bude vlastnit více než 100 mediálních značek, včetně filmového studia Warner Bros a televizních stanic HBO, CNN, Cartoon Network, HGTV, Food Network, Eurosport či Animal Planet.