Tržby Bohemia Sektu třetím rokem stagnují, firma plánuje velké investice

Bohemia Sekt

Bohemia Sekt Zdroj: Profimedia

Šumivé víno (ilustrační foto)
ředitel Bohemia Sektu Ondřej Beránek
3
Fotogalerie

Firma je uprostřed procesu modernizace výroby a rozšiřování vinic.

Přední český výrobce šumivých vín loni utržil 1,6 miliardy korun, stejně jako v roce 2016 a 2015. Společnost Bohemia Sekt, pod kterou kromě stejnojmenné značky alkoholu spadají také třeba Habánské sklepy, Víno Mikulov či Chateau Bzenec, přitom výraznější růst tržeb zaznamenala naposledy v roce 2014. Tehdy vykázala utržených 1,4 miliardy korun.

Na obrat mělo podle ředitele obchodu a marketingu firmy Petra Černého zásadní vliv odprodání značek Pražská vodka, Nordic Ice a Dynybyl koncem roku 2016. „Jsme spokojeni, že se nám podařilo výpadek prodeje lihovin nahradit zvýšenými prodeji sektů a tichých vín,“ uvedl Černý s tím, že loni společnost prodala rekordních téměř 29 milionů lahví.

Naopak na zisku si firma loni výrazně polepšila, když jej zvýšila o 80 milionů korun na 442 milionů. „Ke zvýšení zisku přispělo rozpuštění rezerv na některá rizika, které již nebylo nutné nadále tvořit,“ doplnil Černý bez dalšího upřesnění.

Začátkem roku společnost zahájila stavbu nové lisovny hroznů v Mikulově, do které investuje devadesát milionů korun. Jednu z největších investic za poslední roky plánuje spustit v roce 2019 a celkově projekt vyjde na 150 až 180 milionů korun. Zároveň letos investuje desítky milionů korun do výsadby nových vinic, kterých nyní obhospodařuje 540 hektarů.

Bohemia Sekt sídlící ve Starém Plzenci dominuje českému trhu se sekty, na kterém zabírá podle údajů z internetových stránek dvě třetiny. Dalšími významnými vinaři jsou Templářské sklepyMoët & Chandon, jejichž tržní podíly se pohybují jen kolem pěti procent.