Cyklistický byznys je v krizi, někteří obchodníci už padli, tvrdí Roman Blažek z Beany 

Video placeholde

Cyklistický byznys zažívá velkou krizi, podle některých obchodníků je nejhorší za posledních padesát let. Jaké jsou její důvody? A jaké jsou výhledy do budoucna? Tato témata v dalším vydání e15 Castu probírala Veronika Jonášová s Romanem Blažkem, podnikatelem a zakladatelem výrobce kol Beany. 

“Když se bavím s kolegy, tak říkají, že větší krizi zatím v cyklybyznysu nezažili. Několik obchodníků v mém okolí už zkrachovalo,” tvrdí Roman Blažek, majitel české rodinné firmy Beany, která se specializuje především na výrobu odlehčených dětských kol. Právě během covidu původně malá firma z Vrchlabí několikanásobně narostla. Zatímco v roce 2019 prodal Blažek se svým týmem jen dvanáct set kol, v roce 2021 už jich bylo osmnáct tisíc a firma vykázala obrat 63 milionů korun. I  v dalším roce nadále rostla. 

Kdy se byznys s cyklistikou zasekl? Jak tento obchod ovlivńují útoky jemenských povstalců na lodě v Suezském průplavu? A proč se vyplatí vyrábět kola v Bangladéši? Poslechněte si celý rozhovor s e15 Castu