Dopravní podnik posiluje tým revizorů, mají vybrat miliony na pokutách
Cestujících bez jízdního dokladu v Praze každoročně přibývá, dopravní podnik hlavního města proto reaguje. Odstartoval náborovou kampaň, jejímž cílem je posílení sboru revizorů. Ten dnes čítá 145 zaměstnanců na této pozici.
Zatímco v roce 2013 bylo evidováno 252 766 černých pasažérů v městské hromadné dopravě, loni bylo uloženo 299 533 postihů cestujícím, kteří porušili přepravní podmínky. Za první pololetí letošního roku to je už 150 tisíc osob. Dopravní podnik se proto snaží posílit stávající tým revizorů – zaměstnat chce patnáct nových, mzdové ohodnocení ale nekonkretizoval.
„Práce přepravního kontrolora je psychicky i fyzicky velmi náročnou činností a přirozeně zde dochází k určité fluktuaci pracovníků. Dle potřeby jsou proto organizovány přibližně jednou ročně nábory a výběr nových revizorů,“ odpověděl E15 dopravní podnik. Ten se musel za posledních pět let vypořádat s úbytkem 88 revizorů, kteří se rozhodli ukončit pracovní poměr - tedy s úbytkem víc jak poloviny stávajícího stavu.
Se zvyšujícím se množstvím černých pasažérů stoupá i částka, kterou revizoři vybrali na pokutách. Ty se obvykle pohybují ve výši osmi set korun. Zatímco v roce 2013 museli cestující zaplatit 104 milionů, vloni to bylo už 139 milionů. Vzhledem k dlouhodobě stoupajícímu počtu černých pasažérů a příbytku revizorů se dá předpokládat, že se bude zvyšovat i finanční obnos plynoucí dopravnímu podniku z pokut.
Dopravní podnik také spustil náborovou kampaň, která má přilákat další nové řidiče. „Situace se odvíjí od aktuální potřeby obsazenosti pracovních míst, do níž se promítá přirozený úbytek i fluktuace zaměstnanců a aktuální potřeba pokrytí dopravních výkonů,“ komunikoval podnik.
Celkem má podnik téměř 11 tisíc zaměstnanců, jeho stoprocentním vlastníkem je Praha, která na provoz přispívá ročně částkou přes 12 miliard korun. V roce 2015 vedení Prahy zlevnilo roční kupon na nynější cenu 3650 korun.
Podívejte se, jak probíhala výstavba metra v Praze:
