Důvěra v českou ekonomiku roste, lepší náladu mají i spotřebitelé

Pražská prodejna drive-in stavebního centra Woodcote usnadňuje stavebníkům odběr zboží přímo do jejich vozidel

Pražská prodejna drive-in stavebního centra Woodcote usnadňuje stavebníkům odběr zboží přímo do jejich vozidel Zdroj: ctk

Nálada českých podnikatelů se meziročně zvýšila o nadprůměrných jedenáct procent. Podle analytiků stojí za zlepšením růst průmyslu i služeb, ale také lepší nálada spotřebitelů.

Důvěra v českou ekonomiku se v březnu zvýšila a její souhrnný indikátor proti únoru stoupl o 1,4 bodu na 6,9 bodu. Stoupla důvěra podnikatelů i spotřebitelů. Informoval o tom dnes Český statistický úřad.

„Růst podpořil hlavně průmysl a sektor služeb, tedy dvě nejvlivnější oblasti. Nálada v průmyslu je v horizontu posledních několika let nadprůměrná. Meziročně je vyšší o jedenáct bodů, a to je výrazně lepší výsledek,“ hodnotí analytik Home Credit Michal Kozub.

Indikátor důvěry podnikatelů se zvýšil z únorových 9,1 bodu na březnových deset bodů. Mírně se zvýšila důvěra v průmyslu a ve vybraných odvětvích služeb. V obchodě zůstala na únorové hodnotě a lehce se snížila ve stavebnictví.

Obavy spotřebitelů klesají

Snížily se i obavy ze zvýšení nezaměstnanosti. V porovnání s únorem se úmysl spořit téměř nezměnil. „Respondenti se stále obávají růstu cen, avšak v porovnání s minulým měsícem již o něco méně,“ dodal ČSÚ.