Jak mají vypadat pražská nábřeží. Omezí se tranzitní doprava, nejdůležitější jsou chodci

Takto by mohlo vypadat Smetanovo nábřeží v budoucnu.

Takto by mohlo vypadat Smetanovo nábřeží v budoucnu. Zdroj: Facebook Adama Scheinherra

Národní divadlo na Masarykově nábřeží. "Vznikne nová zastávka, kterou umístíme naproti té stávající zastávce v protisměru. Bude zde stavět tramvaj číslo 17 namísto zrušené stejnojmenné zastávky na Smetanově nábřeží," říká Scheinherr.
Újezd ve Vítězné ulici: Úprava této zastávky je zatím předběžný výhled po první vlně změn. Cílem je umožnit bezbariérový nástup do souprav díky stavební úpravě zastávky.
Zastávka Staroměstská směrem z centra od Smetanova nábřeží: "Chceme rozšířit velmi úzký zastávkový ostrůvek ve směru z centra. A to na úkor odbočovacího jízdního pruhu směrem na Mánesův most," plánuje Scheinherr.
Rozšíření zastávky Malostranská na Klárově v obou směrech: "Chceme rozšířit úzké tramvajové ostrůvky v obou směrech. Na Malostranské je silná přestupní vazba z metra na tramvaj a naopak. Zvýšili bychom komfort a bezpečnost cestujících."
Karlovy lázně směrem ke Staroměstské: "Vznikne nová chybějící zastávka ve směru ke Staroměstské, která umožní obsluhu lokality tramvajovou dopravou. Místní po ní dlouhodobě volají."
14
Fotogalerie

Zklidnění provozu aut a spolehlivá tramvajová doprava. To jsou priority změn exponovaných nábřeží v centru Prahy. Náměstek pro dopravu primátora Adam Scheinherr představil plány na úpravy, které projednal se zástupci městských částí a magistrátními koaličními partnery.

"Nechci obě nábřeží úplně uzavírat, mám v plánu snížit počet aut, které chtějí jen projet z jednoho břehu na druhý. To nám pak umožní úpravy vybraných zastávek," přiblížil koncepci na Facebooku Adam Scheinherr (Praha Sobě).

Při jejím návrhu byla zohledněna především městská doprava a chodci, protože obě dvě vltavská nábřeží používají z 85 procent lidé cestující v tramvajích a pěší. 

Prohlédněte si navrhované změny v následující galerii:

Pro rezidenty městských částí Praha 1, 2 a 5, kterých se návrhy změn hlavně týkají, se podle Scheinherra nezmění nic. Nadále budou moci autem projíždět skrz Smetanovo nábřeží i Malou Stranu. Změny jsou vedeny ambicí především omezit tranzitní dopravu.

"I ostatní Pražané se budou moct samozřejmě do centra stavit na otočku autem za příbuzným nebo na nákup. Jen se z oblasti budou muset vrátit stejnou cestou," upřesňuje. 

Například řidič, který pojede na Mariánské náměstí, bude muset přijet od Rudolfina a opět se vrátit zpět tím samým směrem.