Jedenácté WebExpo ukázalo, proč má v době internetu smysl chodit na konference | E15.cz

Vše o designu

Vše o designu Vstoupit do speciálu

Jedenácté WebExpo ukázalo, proč má v době internetu smysl chodit na konference

Prezentace klienta •

Od pátku do neděle proběhlo jedenácté WebExpo, největší a nejdéle fungující česká technologická konference. Do Prahy přijely sdílet své know-how osobnosti z Googlu, Facebooku i top českých technologických firem. Úroveň přednášek z oblastí jako webový vývoj, marketing, design či umělá inteligence předčilo jen dění mimo přednáškové sály. V rámci WebExpa si mohli účastníci vyzkoušet virtuální realitu, zůčastnit se několika soutěží, lítat se závodními drony či vzít své děti na kurzy programování.

Od pátku do neděle 21. až 23. září se v pražské Lucerně konalo WebExpo. Jedenáctý ročník konference nalákal na 60 světových expertů necelé dva tisíce návštěvníků, celá třetina přijela z jedné z 27 zemí po celém světě. Šárka Štrossová, ředitelka WebExpa, to komentuje: “Na WebExpo se nám daří dostávat světové řečníky, programátory a designéry z firem jako Facebook, Twitter nebo Google. Proto mám radost, že se věhlas konference šíří za hranice Česka a Slovenska, celá třetina účastníků byla totiž letos odjinud,

Na WebExpu se mluvilo se o webovém vývoji, designu, Google asistentovi i jak naučit umělou inteligenci emocím. Své zkušenosti a know-how sdílely také osobnosti jako Susan Lindner, Guillermo Rauch, Janek Rubeš, Jan Řežáb.

Mezi největší hvězdy konference patřila PR expertka Susan Lindner.  Plnému sálu Lucerny ukázala na příkladu náboženství i své zkušenosti s kampaní na boj proti AIDS zaměřené na thajské prostitutky, jak fungují příběhy, a proč je pro komunikaci projektu nezbytné s nimi pracovat.

Zakladatel marketingové konzultační společnosti TBC Global Jon Burkhart mluvil o schopnosti inovovat - a to pomocí kladení těch správných otázek. Jako příklad uvedl Steva Jobse, který v době, kdy všichni za opasky nosili walkmany s deseti písničkami, díky otázce “Chcete 1000 písniček ve své kapse?” vynalezl revoluční iPod.

Světově uznávaná odbornice na animace Val Head, působící jako design advocate v Adobe, dále mluvila o tom, jak zajistit, aby nové technologie využívající umělou inteligenci svým uživatelům nijakým způsobem neškodily. Ve své lehce kontroverzní přednášce ukázala mimo jiné i rasistického bota, který zaměňuje černošku s opicí.

Guillermo Rauch, světová hvězda JavaScriptu a zakladatel několika úspěšných firem, mluvil o úspěšnosti některých pokroků v technologiích. Ty mají jedno společné, a to automatizaci. Naše civilizace se nemůže pohnout dál bez toho, abychom zvětšovali množství důležitých úkonů, nad nimi ale díky automatizaci nemusíme přemýšlet. Jako zástance open-source řešení se Guillermo podělil o ty nejlepší z nich a jak mohou pomoci při budování byznysu.

Prostor ovšem dostali také známé osobnosti z České republiky. Mediálně známým byl Janek Rubeš, tvář poŕadu Honest Guide. I když se odmítá nazývat YouTuberem, ve své přednášce mluvil o tom, jak se mu podařilo vybudovat kanál s více než 220 tisíci odběrateli, 2,5 miliony přehranými videi měsíčně a reálným dopadem na turismus v Praze. To vše organicky, bez koruny na placenou propagaci.

Dalším hvězdným řečníkem, tentokrát ze startupového světa, byl Jan Řežáb, člen globálního žebříčku Forbes 30 pod 30, zakladatel jedné ze světově nejúspěšnějších social analytics firem Socialbakers. Ve své přednášce Jan upozornil na to, že české technologické scéně chybí až 50 tisíc developerů a kladl programátorům v sále na srdce, aby nezneužívali své příležitosti poptávat víc benefitů a vyšší platy než kdy jindy. Varoval přitom, že opačné chování může ohrozit tuzemskou startupovou scénu.

Ondřej Machart ukázal, jak vznikala sociální síť pro Český olympijský tým. V praktické case-study Ondřej popsal, jak navrhnout sociální síť, která má za cíl uživatele otravovat co nejméně, a jaké úspěchy u týmu slavila právě ta jejich.

Pro mnohé bylo však ještě zajímavější, co se dělo mimo přednáškové sály. V rámci WebExpa si mohli účastníci například vyzkoušet virtuální realitu, firma Accenture totiž vystavovala svůj virutální model automobilu BMW v měřítku 1:1. Na stáncích firem Tello a Rotorama se lítalo s drony, v Music baru se je mohli účastníci v rámci workshopu zase naučit hackovat. WebExpo se přitom vyvíjí se svými fanoušky, letos poprvé tak ve spolupráci s makeITtoday nabídli kurzy programování pro děti, doplněné o 3D tisk a hru s Ozoboty.

Na každý den konference pak připadla jedna party, přičemž ta poslední skončila za ranních hodin.

WebExpo je tady jedenáct let. Abychom si udrželi zájem komunity a zůstali největší technologickou akcí v Česku, musíme být zároveň tou nejaktuálnější. A to nejen z pohledu know-how, ale i služby účastníkům,” říká Šárka Štrossová, ředitelka WebExpa.

 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!