Praha chce proměnit Strahovský stadion, zvažuje muzeum | E15.cz

KoronaHelpdesk E15

Jak ekonomicky přežít koronavir

Více k tématu

Praha chce proměnit Strahovský stadion, zvažuje muzeum

Michal Kalina

Michal Kalina

Chátrající stadion na pražském Strahově s památkově chráněnými tribunami by mohl zase zažívat lepší časy. Radní hlavního města chtějí oživit jeho prostory například muzeem a také dovést ke stadionu tramvaj, aby se zlepšila dopravní obslužnost.

Rozsáhlou plochu stadionu nyní využívá fotbalová Sparta, která tu má tréninkové centrum s několika hřišti. Okolní tribuny však zejí prázdnotou, jejich vnitřní prostory využívají drobní nájemci často jako skladiště.

„Chceme zadat studii na nové využití tribun a zachovat sportovní funkci vnitřní části. Máme i dohodu s městskou částí a památkáři. Do konce volebního období bych měl rád projekt připravený,“ řekl náměstek primátora Petr Hlaváček (TOP 09).

Realizace by se dala podle Hlaváčka spustit do pěti či šesti let. Jako jedno z možných nových využití prostor stadionu vidí Muzeum 20. století, pro které se hledá místo už několik let. Uvažovalo se o podstavci bývalého Stalinova pomníku, ale ten není dobře dopravně dostupný, nebo o Petschkově paláci u Václavského náměstí, kde za války sídlilo gestapo.

Šéf Pivovarů Staropramen Zdenek Havlena: Smíchov bude druhé centrum Prahy, dřív jsme byli na okraji, dnes jsme v centru

Hlaváček vyzvedl mimo jiné možnost využití prosklené tribuny z 60. let minulého století s výhledem na Prahu. Zásadního zpoždění příprav kvůli očekávanému propadu příjmů Prahy od státu i z vlastních zdrojů v souvislosti s řešením koronavirové krize se neobává.

Za pravdu mu dává jeho kolega, náměstek pro finance Pavel Vyhnánek (Praha sobě). „Je možné, že dojde k přeskupení priorit, ale ty zásadní investiční projekty určitě přerušovat nechceme,“ řekl deníku E15. „A týká se to i příprav rozvojových projektů, protože přípravné fáze nejsou tak nákladné a jsou zásadní pro realizaci v budoucnu,“ dodal.

Méně aut, více stromů. Malostranské náměstí se začne měnit už letos

Týkat by se to mělo tedy i nového přivedení tramvají ke strahovskému stadionu. Město již řeší změnu územního plánu pro odbočku trati z Bělohorské ulice, která by měla mít dvě zastávky a zlepšit dopravní spojení také pro strahovské vysokoškolské koleje s Dejvicemi.

Náklady na stavbu nové trati magistrát před několika lety odhadoval na 660 milionů korun, začít stavět by se mělo v roce 2023.

 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!